کیانی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین بیان کرد:

بسیج دانشجویی دستگاهی انسان ساز برای سعادت جامعه اسلامی

نخبه پروری میوه بسیج دانشجویی است و این مهم، باعث شده که دانشجوی بسیجی کنش بیشتری نسبت به جامعه داشته باشد و تاثیر مهم این امر منجر به اجتماعی ترشدن نگاه دانشجوی بسیجی، گشته است.
کد خبر: ۱۱۷۳۴۱۱
بسیج دانشجویی دستگاهی انسان ساز برای سعادت جامعه اسلامی

حسین کیانی، مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی و فعال دانشجویی در خصوص بسیج دانشگاهی در گفت و گو با جام جم آنلاین بیان کرد: بسیج دانشجویی از جمله تشکل‌های دانشجویی اسلامی است که با فرمان حضرت امام خمینی(ره) در دوم آذرماه 1367 با هدف پاسداری از اصول انقلاب و اسلام، دعوت به اتحاد و یگانگی حوزه و دانشگاه، ایجاد حکومت بزرگ اسلامی تشکیل شد و به نحوی می توان گفت بسیج دانشجویی از ارزنده‌ترین یادگارهای امام خمینی(ره) است.

وی عنوان کرد: مبانی فکری دانشگاه ها برای پاسداری از اصول نه شرقی و نه غربی، کاملا مشهود است و به نظر بنده بایدها و نبایدها را باید از ریشه دریافت که ریشه این بایدها و نبایدها در سخنان بنیانگذار آن است.

کیانی تصریح کرد: حضرت امام(ره) جایگاهی را به عنوان بسیج دانشجویی در کنار سپاه پاسداران، پایه گذاری کرد که دلیل اش باید این باشد که فضای دانشگاه و نقشی که آن می تواند در جامعه ایجاد کند، بسیار کلیدی و موثر است.

مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی تاکید کرد: بسیج دانشجویی باید با آن تفکری فعالیت کند که پاسدار اصول نه شرقی و نه غربی باشد تا بتواند فضای مصونیت در مقابل انحرافات در دانشگاه ها را ایجاد کند.

وی افزود: به ظن بنده اصل بایدها و نبایدها را با رجوع به اندیشه امام(ره) بایستی جست و این درست همان مسیری است که رهبری بعد از حضرت امام(ره) ادامه دادند.

کیانی تشریح کرد: مقام معظم رهبری به بحث علم آموزی تاکید ویژه ای در حوزه بسیج دانشجویی دارند؛ به بیان دیگر اکنون که مسائل اقتصادی و فرهنگی، در اولویت است و عملا ما با جنگ در این دو زمینه مواجهیم، در حالی که رهبری در 12 دیدار اختصاصی که با بسیج دانشجویی داشتند، بیشتر دانشجوی بسیجی را به علم آموزی و نقش آفرینی سوق و هدایت نموده اند که به نظر بنده نیز دانشجوی بسیجی بایستی علاوه بر نقش آفرینی عمومی، نقش آفرینی به صورت خاص، نیز داشته باشد.

وی اشاره کرد: به اعتقاد بنده، روحیه جهادی که در ادامه آن، باعث فعالیت کردن در کار و حوزه ای که دیگران از آن امتناع می کنند، می شود که این نتیجه تفکر بسیجی است و من معتقدم که تقویت اردوهای جهادی نقش تاثیرگذاری در جامعه دارد؛ زیرا طبق فرموده مقام معظم رهبری، انسان با اشرافی گری وضعیت جامعه و بعضا اصالت خود را از یاد می برد و این مهم به منزله تلنگری است که همراه با انسان سازی، انجام می پذیرد.

مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی خاطر نشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری در زمینه اردوهای جهادی دارند و می فرمایند که باید این اردوها توسعه هرچه بیشتر پیدا کند و در پی آن نیز گروه ها و کانون های مرتبط با آن افزایش یابد تا در نتیجه آن، دانشجو که پتانسیل کشور محسوب می شود، با قشر محروم آشنا شود تا برای مسئولیت هایی که در آینده در جامعه کسب خواهد کرد، آماده شود و نحوه مدیریت و کنترل شرایط را از این طریق فراگیرد.

حسین کیانی اظهار کرد: دانشجوی بسیجی، باید پیکار فرهنگی، فکری و عقلانی را مانند حضور در میدان‌های جنگ، با تکیه بر هوشمندی، تلاش و توکل به خدا، بیاموزد و خود را در همه حال، سرباز اسلام، انقلاب و فرزند خمینی کبیر(ره) بداند.

وی در ادامه اضافه کرد: علاوه بر تاثیرات و کارکردهایی که بدان اشاره کردم باید تقویت اصل ساده زیستی را بیافزایم که اگر دانشجو ساده باشد و تعلقات کمتری داشته باشد، بیشتر می توانند در نظام اسلامی تاثیرگذار باشد.

این فعال دانشجویی عنوان کرد: اردوهای راهیان نور نیز در کنار اردوهای جهادی، دو کارکارد مهم بسیج دانشجویی، محسوب می شود که این دو مهم روحیه ایثار و مقاومت را در دانشجوی بسیجی، زنده نگه می دارد.

کیانی تشریح کرد: علاوه بر نکاتی که در حوزه دانشجوی بسیجی ذکر کردم، باید این مهم را عنوان کنم که نخبه پروری میوه این جایگاه است و این مهم، باعث شده که دانشجوی بسیجی کنش بیشتری نسبت به جامعه داشته باشد و تاثیر مهم این امر منجر به اجتماعی ترشدن نگاه دانشجوی بسیجی، شده است.

مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در انتها تاکید کرد: پررنگ ترین نقش بسیج دانشجویی امروز به اعتقاد بنده، کارکردن برای خداست تا جایی که دانشجوی بسیجی بدون مزد و با نهایت رضایت فعالیت و مشغول گره‌گشایی می شود و این امر نتیجه همان تفکری است که فضای رو به جلویی انقلاب اسلامی را فراهم می آورد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها