مدیرکل صدا و سیمای استان کرمان اعلام کرد:

پوشش سریع اخبار زلزله از دقایق نخست

کمتر از یک ماه از زلزله مهیب استان کرمانشاه نگذشته بود که کشورمان دوباره لرزید. زلزله‌ای 1/6 ریشتری که کانون اصلی آن منطقه هجدک از بخش کوهساران شهرستان راور در استان کرمان بود و البته در شهرهای دیگر استان چون زرند، سیرجان و کرمان هم به شکل مشخصی احساس شد. با توجه به وقوع این زمین‌لرزه نسبتا شدید و هراس شهروندان و نیز برای آگاهیشان از میزان و آمار تلفات و صدمات، مرکز صدا و سیمای استان کرمان از همان دقایق اول بعد از وقوع حادثه نسبت به خبررسانی صحیح و جامع این زلزله اقدام و بخش‌های خبری مختلفی را روانه آنتن رادیو و تلویزیون کرد.
کد خبر: ۱۰۹۸۹۱۰
پوشش سریع اخبار زلزله از دقایق نخست

احمد علی‌رمضانی، مدیرکل صدا و سیمای استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم عنوان کرد: در ساعت شش و دو دقیقه صبح بود که زمین‌لرزه‌ای 1/6 ریشتری منطقه هجدک را لرزاند و در شهر کرمان هم بخوبی احساس شد. ما در مرکز استان کرمان ساز و کاری برای مواقع بحرانی داریم که از بعد از زلزله کرمانشاه، آن را مورد بازنگری هم قرار داده‌ایم و در نتیجه طی فراخوانی همکارانمان را به مرکز دعوت کردیم.

این مدیر تاکید می‌کند: اولین بخش خبری ما در پوشش واقعه این زمین‌لرزه، خبر رادیو بود که ساعت 6 و 20 دقیقه روانه آنتن شد. در بخش سیما هم در همان لحظه‌های اولیه گوینده خبر نداشتیم، به همین دلیل از قائم‌مقام مرکز خواستم که با توجه به شرایط بحرانی، خود گویندگی خبر را بر عهده بگیرد. در نتیجه نیم ساعت بعد از وقوع زمین‌لرزه، اولین ارتباط تلویزیونی‌مان را هم روانه آنتن کردیم.

اطلاع‌رسانی سریع و گسترده، از جمله اقدامات مثبت صدا و سیمای این مرکز در انعکاس اخبار مربوط به زلزله و آمار خسارت‌های آن بود. علی‌ رمضانی افزود: بلافاصله بعد از انجام هماهنگی‌های اولیه، گروه‌های سیار در روستاهای مختلف استان مستقر شدند و ارتباط‌های زنده رادیویی و تلویزیونی برقرار کردند. گفت‌وگو با استاندار کرمان که در محل حادثه حاضر بود و نیز صحبت با رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و برخی نمایندگان مجلس از جمله این بخش‌های خبری بود. به گفته علی ‌رمضانی، این اطلاع‌رسانی تا هر زمان که نیازش احساس شود در مرکز صدا و سیمای کرمان ادامه‌دار خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها