با وجود آلودگی هوا و تردد خودرو های تک سرنشین باید فکری کرد و آن این است که مثال کشورهای پیشرفته جهان فرهنگ استفاده از دوچرخه را در کلان شهرها باب کنیم. احداث و راه اندازی خانه های دوچرخه، یکی از تدابیر ترافیکی در شهر تهران است که با هدف ارتقاء فرهنگ استفاده از دوچرخه و تردد در سفرهای درون شهری، در بین شهروندان آغاز شد اما این مراکز عملا تعطیل هستند.
کد خبر: ۱۰۹۱۹۲۶
مسیر دوچرخه سواری بلوار کشاورز بی استفاده است / برای خیابان های شرقی و غربی تهران برنامه ریزی شود

زهرا نژاد بهرام عضو شورای شهر تهران درگفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین، اظهار داشت: در سال های قبل زمینه های برای ایجاد یک مسیر برای استفاده از دوچرخه طراحی شده بود ولی متاسفانه چیزی دیگر از این طرح نمانده است.

وی در خصوص مسیر ویژه دوچرخه سواری خیابان بلوار کشاورز هم گفت: بیشتر نمادین است تا کاربردی.

وی در ادامه گفت: امیدواریم در روزهای آینده و با کمک مسئولان خیابان های شرقی و غربی شهرهای که مشکل ارتفاع ندارد بتوانیم از ظرفیت و فضاهای که برای دوچرخه است، استفاده کنیم. این در صورتی است که باید فرهنگ سازی صورت گیرد و از ظرفیت مشارکتی مردم جهت بهبود هوای شهر تهران استفاده کنیم.

نژاد بهرام در خصوص جایگاهای که شهرداری طراحی کرده، ولی استفاده نمی شود گفت: این در حالی است که دو طبقه پارگینگ بغل ساختمان سازمان نوسازی دوچرخه ها وارد شده ولی استفاده نمی شود .

وی در ادامه تاکید کرد: به نظر من جدی ترین کاری که جهت بهبود و کاهش آلودگی هوای می توان صورت گیرد. از مسئولان کمیسیون حمل و نقل و محیط زیست و غیره، در شورای شهر و با کمک معاونت اجتماعی شهر جهت فرهنگ سازی و استفاده از دوچرخه، کمک بگیریم.

نعمت الله سوری - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها