کره‌‍‌ شمالی روز دوشنبه در بیانیه‌‌ای رسمی اعلام کرد که موشک های این کشور می‌توانند در هر زمانی هر نقطه‌ای در جهان را هدف قرار دهند.
کد خبر: ۱۰۴۷۵۵۸
موشک های کره‌ شمالی می‌توانند هر نقطه‌ای در جهان را هدف قرار دهند

به گزارش جام جم آنلاین از اسپوتنیک، کره‌ شمالی روز دوشنبه طی بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که بُرد موشک هایش به گونه‌ای است که می‌تواند هر نقطه‌ای از کره زمین را هدف قرار دهد.

پیونگ‌ یانگ به مناسبت روز «نیروهای راهبردی ارتش خلق کره» بیانیه‌ای را در روزنامه رسمی خود منتشر کرد و طبق آن مدعی شده که موشک های کره‌ شمالی توانایی هدف‌ قرار دادن هر نقطه‌ای در جهان را دارند.

این بیانیه که در روزنامه «رودونگ سینمون» منتشر شده در ادامه در خصوص توانایی شلیک موشک های کره‌شمالی در هر زمانی و به سمت هر هدفی می‌افزاید: با وجود سرعت بالای جابه‌جایی لانچرهای موشکی تمام شلیک‌ها موفقیت‌آمیز و توانایی ردیابی آن‌ها ناممکن خواهد بود.

بیانیه کره‌شمالی برای اثبات ادعای خود به پرتاپ موفقیت‌ آمیز اخیر موشک های هوسانگ- ۱۲ و پوکوکسانگ- ۲ و همچنین موشک های کروز اشاره می‌کند.

با روی‌کارآمدن دونالد ترامپ در آمریکا تنش در شبه‌ جزیره کره به شدت افزایش یافته و در هفته‌های اخیر به بالاترین سطح خود رسیده‌ است به گونه‌ای که رئیس‌ جمهور آمریکا از به پایان رسیدن «صبر راهبردی» آمریکا در قبال کره‌ شمالی سخن می‌گوید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها