فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی به استفاده از مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده در دو عملیات نظامی در سوریه در چارچوب ائتلاف بین المللی اعتراف کرد.
کد خبر: ۱۰۰۲۳۵۳
اعتراف آمریکا به استفاده از اورانیوم ضعیف شده در سوریه

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، جاش تاکیتس در مصاحبه با منابع اطلاع رسانی روسیه اعلام کرد: می توانیم استفاده از اورانیوم را تایید کنم.

وی تصریح کرد: تجهیزات حاوی اورانیوم ضعیف شده در دو عملیات نوامبر 2015 در سوریه به کار گرفته شده است در یک عملیات با چهار فروند جنگنده (ای 10) 1490 گلوله 33 میلمتری و شماری بمب و موشک شلیک شد و عملیات دوم نیز چند روز پس از عملیات نخست با چهار فروند جنگنده 3775 گلوله 33 میلی متری و مقادیری بمب و موشک شلیک شده است.

ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا همچنین تاسیسات زیربنایی سوریه را در 18 ژانویه 2015 هدف قرار دادند و پل اطراف روستای یمامه در غرب الرقه را منهدم کردند.

این نیروها در سپتامبر و اکتبر گذشته نیز چند پل رود فرات و الخابور را در مناطق دیرالزور و الحسکه، نیروگاه برق منطقه رضوانیه و ایستگاه های پمپاژ اب در منطقه الخفسه در شرق حلب نیز منهدم و صدها غیر نظامی را کشتند.

روسیه بارها تاکید کرده بود که نبود هماهنگی ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا با دولت سوریه نقض حاکمیت سوریه محسوب می شود و ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر اعلام کرده بود عملیات ائتلاف واشنگتن مغایر با قوانین بین المللی است چون بدون موافقت دولت سوریه صورت گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها