" محمود احمدی نژاد" رییس جمهور ایران در راس یک هیات سیاسی برای شرکت در اجلاس سران اتحادیه آفریقا وارد "بانجول" پایتخت گامبیا شد.
کد خبر: ۱۰۰۷۸۵

محمود احمدی نژاد رییس جمهور ایران در راس یک هیات سیاسی برای شرکت در اجلاس سران اتحادیه آفریقا وارد فرودگاه بینالمللی "بانجول" پایتخت گامبیا شد و طی مراسمی از سوی "الحاجی یحیی جامه" رییس جمهوری گامبیا مورد استقبال قرار گرفت . وی در دومین روز از دیدار خود از بانجول در دیدار با "احمد عبداله سامبی" رییس جمهوری کومور ، در شهر بانجول پایتخت گامبیا، ضمن آرزوی موفقیت برای دولت این کشور ،در خصوص مسایل دو جانبه و افزایش همکاریهای اقتصادی و تجاری و فرهنگی میان دو کشور بحث و تبادل نظر کرد.
رییس جمهوری کومور نیز در این دیدار با ارایه گزارشی از وضعیت کشورش با تاکید بر ضرورت همکاری و حمایت کشورهای اسلامی از دولت برآمده از آرای مردم کومور گفت : بیش از هفتاد درصد از مردم این کشور زیر خط فقر زندگی می کنند.
احمدی سامبی تاکید کرد: دولت این کشور مصمم است تا مشکلات و مسایل سنگین بر جای مانده از گذشته را مرتفع کرده و رفاه و امنیت را برای مردم به ارمغان آورد.
در این دیدار "علی سعیدلو" معاون اجرایی رییس جمهوری ،"اسفندیار رحیم مشایی " معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ، "پرویز فتاح" و "ناظمی اردکانی" وزیران نیرو و تعاون حضور داشتند.
روابط ایران و کومور از سال برقرار شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها