دریادار سیاری در برنامه گفتگوی ویژه خبری مطرح کرد:

باید در آبهای آزاد دنیا حضور یابیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه، نیروی دریایی ایران را نمی توان با نیروهای دریایی کشورهای منطقه مقایسه کرد گفت: باید بتوانیم در آبهای آزاد دنیا حضور یابیم.
کد خبر: ۹۵۰۹۴۸
باید در آبهای آزاد دنیا حضور یابیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اقتدار نیروی دریایی ایران امشب 7 مهر در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش بررسی شد.

دریادار سیاری در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه پیرامون مقایسه نیروی دریایی ایران با نیروهای دریایی سایر کشورها گفت: نیروی دریایی ایران را نمی توان با نیروی دریایی کشورهای منطقه مقایسه کرد زیرا نیروهای ما به مراتب بالاتر هستند.

وی با بیان اینکه، به برکت انقلاب اسلامی در تربیت و آموزش، نگهداری و تعمیرات خودکفا و وارد عرصه سازندگی شودیم.

دکترین جمهوری اسلامی ایران دفاعی مبتنی بر بازدارندگی است

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه، دکترین جمهوری اسلامی ایران دفاعی است اظهار داشت:البته این دکترین دفاعی مبتنی بر بازدارندگی است.

وی با اشاره به اینکه، ما باید بتوانیم در آبهای آزاد دنیا حضور یابیم ادامه داد: باید بتوانیم از خلیج عدن کشتی هایمان را به سلامت عبور دهیم و امنیت را فراهم سازیم.

دریادار سیاری با تاکید بر اینکه، باید توان حضور در آبهای آزاد را داشته باشیم بیان کرد: در آینده نزدیک به سمت آفریقای جنوبی خواهیم رفت و در اقیانوس اطلس حضور خواهیم یافت.

وی با اشاره به اینکه، ظرف سه روز گذشته میزبان ناو ایتالیایی بودیم و تبادل اطلاعات خوبی صورت گرفت افزود: تمام تحرکاتمان در دریای آزاد منطبق با قوانین بین الملل است لذا ما به عنوان نیروی دریایی راهبردی باید بتوانیم امنیت را تامین کنیم.

امیر دریادار سیاری با تاکید بر ضرورت توسعه دریا محور کشور به دلیل وجود منابع ناتمام در آن اظهار داشت: خیلی از کشورهایی که در دریا محصورند علاقمند هستند که حتی از یک کیلومتر از سواحل بهره مند باشند و این درحالیست که ما با داشتن نزدیک به هزار کیلومتر سواحل مکران بیش از هزار کیلومتر سواحل خلیج فارس و هفتصد ، هشتصد کیلومتر سواحل دریای شمال از منابع دریایی استفاده نکردیم.

در حال ساخت و ساز امکانات بندری در سواحل مکران هستیم

وی با اشاره به ساماندهی سواحل مکران ادامه داد: به عنوان نیروی دریایی پیشرو این حرکت هستیم و هم اکنون در ۵،۶ منطقه سواحل مکران مستقر شده و در حال ساخت و ساز امکانات بندری برای خود نیروی دریایی هستیم، ضمن آنکه قرار است شناورهای مان را به آنجا منتقل و استقرار دهیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: همچنین هزاران نفر از پرسنل خود و خانواده هایشان را به سواحل مکران منتقل کردیم و در آنجا مستقر شدند لذا یک آبادانی اولیه را در آنجا به وجود آوردیم اما کار اصلی بر عهده دولت جمهوری اسلامی ایران است.

امیر دریادار سیاری با تاکید بر اینکه حوزه مسئولیتمان در دریا توسعه داده ایم اظهار داشت: امنیتی که در خلیج عدن برقرار شده که برای اقتصاد کشور بسیار حائز اهمیت است برگرفته از نوع نگاهی است که به این موضوع داریم.

کار گروه توسعه سواحل مکران به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل می شود

وی همچنین اظهار داشت: قرار است کار گروه توسعه سواحل مکران به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل شود و وزیر دفاع نیز دبیر این کار گروه است و وزارتخانه های راه، بهداشت، نفت، آموزش و ارتباطات طرح های خوبی برای توسعه این سواحل دارند که اگر به مرور زمان اجرایی شوند شاهد سواحل آبادی در این منطقه خواهیم بود.

امیر دریادار سیاری با اشاره به اینکه تمام شهرهای مهم دنیا کنار دریا هستند تصریح کرد: علی رغم این مهم ما در مهمترین سواحلمان که سواحل مکران است هیچ شهر مهمی نداریم، در حالی که این منطقه به مثابه گنجی برای کشور است که در این رابطه غفلت کردیم و به دنبال أن هستیم که فرهنگ سازی کنیم.

تحرکات بیگانگان در خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز را لحظه ای رصد می کنیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین در خصوص حضور ناوگان أمریکا در خلیج فارس و اینکه حضور أن ها در این منطقه چه اقتضائاتی برای نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران به وجود می آورد بیان داشت: ادعای آن ها این است برخی کشورهای همسایه از آن ها دعوت کردن تا در اینجا امنیت برقرار کنند و این در حالی است که ما همیشه اعلام کرده است که نیازی به وجود بیگانگان در این منطقه نیست، چراکه تجربه نشان داده که هر جا که آن ها حضور داشته اند به جای امنیت، ناامنی بوجود آمده است.

وی اضافه کرد: برای برقراری امنیت در منطقه، امروز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با قدرت این توانمندی را دارند که در خلیج فارس دریای عمان و تنگه استراتژیک هرمز امنیت را برقرار کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه ما تمام تحرکات آن ها را به صورت لحظه ای رصد می کنیم گفت: آن ها نیز مطمئن هستند که اگر بخواهند تعرضی داشته باشند قطعا با اقتدار با آن ها برخورد می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها