رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر گفت: 500 هکتار از 3500 هکتار دشت جنوب شهر تهران، آلوده است.
کد خبر: ۹۲۳۸۰۵
احتمال امحاء 500 هکتار سبزی آلوده تهران

به گزارش جام جم آنلاین ،محمد حقانی ، در مورد آخرین وضعیت سبزی‌های آلوده در مزارع جنوب شهر تهران با اشاره به بازدید اخیر کمیسیون سلامت از این اراضی گفت: حدود3500 هکتار از مزارع جنوب شهر تهران تحت کشت سبزیجات قرار دارد.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از این دشت، توسط آب تصفیه شده آبیاری می‌شود، افزود: حدود 10 الی 12 مترمکعب در ثانیه آب وارد این اراضی می‌شود که به دلیل تصفیه شدن هیچ مشکلی برای محصولات اعم از سبزی و میوه ایجاد نمی‌کند.

حقانی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داد که از نهرهای فیروزآباد و سرخه حصار هنوز هم آب‌های روان و سحطی شهر به سمت مزارع جریان دارند، گفت: این آب در مسیر آلود شده و زباله‌هایی نیز در آن انداخته می شود و در برخی قسمت‌ها کشاورزان با پمپاژ این آب، آن را برای آبیاری مزارع خود استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه 500هکتار از 3500 هکتار دشت جنوب شهر تهران، آلوده است، گفت: فرماندار ورامین نیز با ارائه گزارشی اعلام کرد که این موضوع را در شورای تأمین مطرح کرده تا نسبت به معدوم سازی و تعیین کشت جایگزین اقدام شود.

حقانی با رد برخی اخبار مبنی بر آلوده بودن هندوانه این اراضی افزود: در این 500 هکتار عمدتا سبزی و ذرت کشت شده که بلال آن نیز برای مصرف دام و طیور استفاده می‌شود.

وی افزود: شورای شهر براساس قانون مدنی باید به مسائل بهداشتی مرتبط با مردم ورود کنند و پیگیری این موضوع تا حل مشکل ادامه خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها