آشنایی با مناطق گردشگری ایران

کمربند سبز حاشیه زاینده‌رود

چهارمحال و بختیاری یکی از معدود استان‌های کشور است که بزرگ‌ترین سرمایه‌اش، طبیعت بکر، زیبا و خارق‌العاده آن است؛ طبیعتی که در فصل بهار به اوج سرسبزی، افسونگری و جلوه‌گری می‌رسد. دشت‌های پرگل بویژه دشت لاله‌های سرخ و زرد واژگون، تالاب‌ها و دریاچه‌ها، چشمه‌ها، رودخانه‌ها و آبشارها، این خطه را به یکی از زیباترین مناطق جهان تبدیل کرده است؛ طبیعتی که در آستانه عید نوروز و با رویش گیاهان بهاری در کنار آب شدن برف‌ها، هر لحظه زیباتر می‌شود.
کد خبر: ۸۹۰۸۰۶
کمربند سبز حاشیه زاینده‌رود

به گزارش جام جم آنلاین ، یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی این استان، مسیر و حاشیه زیبا و فرحبخش زاینده‌رود است که با مزارع آباد و درختان فراوان و مناظر اعجاب‌انگیز خود، هر بیننده‌ای را مسحور ساخته و رنج و خستگی زندگی شهرنشینی را از تن و جان وی می‌زداید.

این مسیر که از سامان تا قراقوش نزدیک سد زاینده‌رود را شامل می‌شود، در تمام طول مسیر، مناظر زیبا و چشم‌نوازی دارد که از ترکیب رودخانه، باغ‌های سرسبز دو طرف جاده و هوای پاک به وجود آمده است. حاشیه زاینده‌رود به دلیل وجود مجموعه‌های تفریحی در پل زمانخان، شرایط اقلیمی مساعد در 9 ماه از سال و دسترسی نزدیک به شهرکرد و شهرهای استان اصفهان مورد توجه گردشگران است.

در انتهای این مسیر سد و دریاچه زاینده‌رود وجود دارد که زیبایی خاصی به این منطقه بخشیده است. در این مسیر، زاینده‌رود هنوز از مناطق صنعتی عبور نکرده و رنگ آبی و تمیز آب همراه با هوای مطبوع و باغ‌های سرسبز اطراف آن بسیار دلپذیر است.

منطقه سامان به لحاظ وجود باغات انبوه بادام، هلو و گردو به «دالان سبز» شهرکرد شهرت دارد و پل تاریخی زمانخان چون «نگینی» بر رونق گردشگری این مکان سیاحتی افزوده است. چشم‌انداز آب روان و وجود درختان سبز متراکم و مرتفع، به عنوان یکی از زیباترین جلوه‌های خلقت و طبیعت، تسبیح گویی خالق هستی و خوش‌آمدگوی هر مسافری به این منطقه است. نسیم خنکای آب سرد زردکوه از زیر پل زمانخان نوازشگر هر روح خسته‌ای است و چشم‌انداز بدیع این مکان مفرح با رودخانه پرخروش و حاشیه‌ای سبز، خیره‌کننده چشم هر مسافری است.

در تعطیلات نوروزی پل زمانخان شلوغ‌ترین مکان سیاحتی شهرکرد است و نزدیکی این مکان به مرکز چهارمحال و بختیاری و استان اصفهان باعث شده که در این روزها این مکان با تراکم جمعیت گردشگر مواجه باشد. پل زمانخان با قدمت تاریخی در 25 کیلومتری شهرکرد روی رودخانه زاینده‌رود واقع شده است.

ضمیمه نوروزی جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها