آشنایی با اماکن گردشگری

روستای گردشگری برغان

کافی است 13 کیلومتر از کرج دور شوید تا به روستای زیبا و تاریخی برغان برسید. آب و هوای این روستا به دلیل قرارگیری در رشته کوه‌های البرز در بهار و تابستان معتدل است. زیبایی این روستا در فصل بهار و با وجود شکوفه‌های درختان میوه و گل‌های زیبا دوچندان می‌شود.
کد خبر: ۸۹۰۷۲۱
روستای گردشگری برغان

به گزارش جام جم آنلاین ، برای رسیدن به برغان که جزو روستاهای هدف گردشگری کشور است، دو مسیر وجود دارد؛ یا از کرج ـ رجایی‌شهر، جاده آتشگاه به سمت این روستا بروید یا از اتوبان کرج ـ قزوین پس از کردان به سمت برغان حرکت کنید.

بافت این روستا قدیمی و دارای باغ‌های بسیاری است که در تمام فصول سال به‌ویژه بهار و تابستان می‌تواند پذیرای گردشگران باشد.

رودخانه‌های شاهرود و سنج که از کوه‌های البرز مرکزی سرچشمه می‌گیرد، از کنار این روستا می‌گذرد. این رودخانه‌ها سبزی و طراوت را برای روستا و جاده منتهی به آن رقم می‌زنند، به طوری که وقتی وارد جاده برغان می‌شوید،‌ تا چشم کار می‌کند،‌ درخت است و سرسبزی و صدای رودی خروشان که شما را به وجد می‌آورد. عمر بسیاری از این درختان به بیش از هزار سال می‌رسد.

این روستا آثاری همچون حسینیه اعظم (با تعزیه باشکوهی که ایام محرم در آن برگزار می‌شود)، پل تاریخی برغان، چنار کهن و باشکوه مسجد جامع، درخت پیر سپیدارک و تپه باستانی قلعه کش کلا و زیارتگاه چهل‌دختر را در خود جای داده است.

بازار برغان هم در زمره قدیمی‌ترین بازارهای استان و در گذشته مرکز تجارت محصولات کشاورزی، پنبه و نظایر آن بوده است.

مسجدجامع با قدمتی ۸۰۰ ساله و حسینیه اعظم که در بالامحله برغان قرار گرفته، با قدمتی بیش از پنج قرن، از آثار مذهبی تاریخی مهم روستاست.

همچنین پلی با یک چشمه طاق روی رودخانه شاهرود مقابل در ورودی حسینیه اعظم بنا شده که از بناهای دوره صفویه است و در دوره‌های زندیه، قاجاریه و پهلوی تعمیراتی در آن صورت گرفته است.

ضمیمه نوروزی جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها