حجت‌الاسلام رئیسی در حرم حضرت امام خمینی:

خط امام ایستادگی در مقابل نفوذ و سازش نکردن با دشمنان است

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه خط امام ایستادگی در مقابل نفوذ و سازش نکردن با دشمنان است، گفت:‌ مبارزه با فقر، فساد و تبعیض سرلوحه حرکت برنامه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است.
کد خبر: ۸۷۸۰۳۸
خط امام ایستادگی در مقابل نفوذ و سازش نکردن با دشمنان است

به گزارش جام جم آنلاین، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی عضو مجلس خبرگان رهبری در مراسم آغاز جشن یوم‌الله 12 بهمن که صبح امروز در حرم امام خمینی (ره) برگزار شد با اشاره به فلسفه سیاسی و اندیشه امام خمینی (ره) اظهارداشت: اولین شاخصه مکتب سیاسی امام(ره) دلدادگی به خدا، اصلاح و در قله عبودیت قرار داشتن است که حیات جاودانه امام و راه و هدف ایشان میراث گرانقدرش انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد:‌ امام خمینی معمار انقلاب اسلامی است و دیروز آنچه از زبان آن بزرگ مرد در جماران می‌شنیدیم، امروز از زبان نایب برحقشان رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌شنویم و آنچه وجود مقدس خمینی کبیر فریاد می‌کرد امروز خامنه‌ای بزرگ فریاد می‌زند.

رئیسی با اشاره به دومین شاخصه مکتب سیاسی امام خاطرنشان کرد: پیوند معنویت و سیاست شاخصه دیگر مکتب امام خمینی است که امروز نیز در مغرب‌زمین و در جهان تقابلی میان معنویت و سیاست وجود دارد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه غرب تلاش کرد تا جدایی را میان دین و معنویت ایجاد کند، تصریح کرد: جنگ جهانی اول و دوم ساخت‌ کلاهک‌های هسته‌ای، تجاوز به حقوق مردم در دنیا و خون‌ریزی و کشورگشایی و 70 سال مردم فلسطین را از خانه و کاشانه خود راندند محصول جدایی دین و معنویت از زندگی بشری است.

رئیسی تصریح کرد: امروز مغرب زمین بعد از 400 سال مبارزه با خدا و معنویت شاهد این است که شوق به خدا و معنویت در دنیا و جوانان غربی رو به افزایش است و جریاناتی مانند داعش، جوانانی را که دلداده‌ خدا شده‌اند اما هدایت و راهبری را ندارند با شعارهای انحرافی تقلبی به نام دین جذب می‌کنند و آنها را به جان مردم می‌اندازند.

وی با بیان اینکه غربی‌ها قصد دارند این معنویت را تحریف کنند، افزود: آثار نامبارک تفکیک دین و سیاست خسارت زیادی را به همراه داشته است و این در حالی است که ما تشنگی مغرب‌زمین به معنویت را شاهد هستیم و مکتب سیاسی امام (ره) پیوند معنویت و سیاست است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اعتقاد به کرامت و ارزش‌های انسانی را شاخصه سوم مکتب امام راحل دانست و گفت: امام براساس سیره ائمه اطهار به این مسئله عقیده داشت و رأی مردم را نه به عنوان تشریفات و دکور بلکه قلباً باور داشت.

رئیسی با بیان اینکه امام معتقد بود میزان رأی ملت است، خاطرنشان کرد:‌ امام از ابتدای انقلاب می‌گفت در تمام امور باید به آرای مردم مراجعه کنیم و افتخار ما این است که بعد از گذشت 36 سال هر سال یک انتخابات داشتیم و تمام نهادها در این نظام مبتنی بر رأی مردم بوده است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه این باعث تأسف و شگفتی است که حکومت‌هایی که حتی یک انتخابات نداشتند سخت مورد اشتیاق مغرب‌زمین هستند، تصریح کرد: باید به سران کشورهای غربی گفت شما که دم از دموکراسی و حقوق بشر می‌زنید چگونه به آل سعود که حتی یک بار در کشور به آرای عمومی مراجعه نکرده است، دوستی می‌کنید و چرا ظلم و جنایت‌های دولت سعودی را نمی‌بینید ولی در عین حال نظام مردم‌سالار جمهوری اسلامی ایران را که مبتنی بر رأی مردم است را مورد خشم قرار می‌دهید.

وی ادامه داد: ما از امام آموختیم تا زمانی که به اسلام پایبندیم، خشم دشمنان در ما و نظام ما وجود داشته و خواهد داشت و امروز از کنار حرم مطهر امام راحل اعلام می‌کنیم که ما تا آخرین نفس به دین و ارزش‌های دینی پایبند خواهیم بود.

رئیسی چهارمین شاخصه مکتب امام را جهانی بودن انقلاب اسلامی دانست و گفت: در دهه اول پیروزی انقلاب دشمنان بنا داشتند نهادهای نظام تشکیل نشود اما نهادها مبتنی بر قانون اساسی شکل گرفت، سپس در دهه دوم انقلاب خواستند این نهادها تصویب نشود که به این هدف نرسیدند و در دهه سوم نیز بنا داشتند پیام انقلاب به ملت‌ها نرسد در حالی که علی‌رغم خواست آنها ویژگی انقلاب اسلامی در ملل مسلمان جرقه‌هایی زد و باعث بیداری اسلامی در جهان اسلام شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نگاه امام به جهانی شدن پیام انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: امتداد راهبردی نظام اسلامی تا قلب آفریقا است و هر کس به نام دین عدالت‌خواهی و ارزش‌های الهی سخن از عدالت و آزادی می‌زند، سخن از استقلال و آزادی می‌‌گوید در امتداد نظام اسلامی قرار دارد اما امتداد دشمنان، آل‌سعود در منطقه است و آل سعود همان کاری را می‌کند که غربی‌ها می‌خواهند و در واقع دست‌ ساخته انگلیس و استکبار جهانی است.

وی با تأکید براینکه پنجمین شاخصه مکتب امام (ره) پاسداری از ارزش‌های الهی و اسلامی است، خاطرنشان کرد: ولایت فقیه در جایگاه مهندسی نظام قرار دارد تا سمت و سوی نظام را مدیریت کند و در واقع ولی فقیه دیدبانی است که حرکت کل نظام را در جهت آرمان‌ها و اهداف مقدسش به پیش می‌برد.

رئیسی با بیان اینکه انقلاب اسلامی علی‌رغم همه انحرافات و القائات برپایه همان شعارها و آرمان‌هایی که مردم در 12 بهمن در زمان استقبال از امام راحل بر زبان جاری کردند، استوار است، گفت: این ترجمان و جایگاه ولایت فقیه است که نظام جمهوری اسلامی با همان شعارها و آرمان‌ها به کار خود ادامه می‌دهد.

دادستان کل کشور ششمین شاخصه مکتب سیاسی امام را تحقق عدالت اجتماعی و پر کردن شکاف‌های طبقاتی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: این مسئله عدالت به عنوان اصلی‌ترین خطوط سیاسی امام مطرح است یعنی عدالت باید در اجرا، اقتصاد و قضاوت مدنظر باشد و امروز یکی از مفاهیم بعد از توحید به عنوان فراگیرترین مفهوم عدالت است و هیچ مفهومی فراگیرتر از مفهوم عدالت پس از توحید نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها