سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه در گفت و گو با جام جم آنلاین:

احکام برنامه ششم در راستای اقتصاد مقاومتی است

سخنگوی دولت اعلام کرد: دولت به دلیل ملاحظات تقدیم لایحه بودجه سال 95 و برنامه ششم به مجلس شورای اسلامی را به تأخیر انداخت.
کد خبر: ۸۷۲۰۴۶
علت تاخیر تقدیم لایحه بودجه و برنامه ششم

به گزارش جام جم آنلاین، محمدباقر نوبخت در نشست هفتگی با رسانه های گروهی گفت: در چند روز آینده با برطرف شدن این ملاحظات لایحه بودجه سال 95 و برنامه ششم توسعه تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

وی افزود: هم اکنون بودجه سال آینده به همراه برنامه و تمامی پیوست های آن تکمیل و به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی چاپ و داخل کیف های شفاف قرار داده شده است.

نوبخت گفت: فرآیند تهیه و تنظیم لایحه بودجه و برنامه ششم آبان امسال به اتمام رسیده است و دولت باید پیش از ارائه لایحه بودجه جدید سال آینده گزارش عملکرد بودجه سال قبل را تهیه کند.

وی افزود: گزارش های مربوط به بودجه سال گذشته در سه جلد آماده شده است و تقدیم نمایندگان مجلس خواهد شد.

سخنگوی دولت گفت: بودجه سال 95 نخستین بودجه برنامه ششم توسعه است که برپایه مبانی نظری برنامه تدوین شده است.

وی افزود: بودجه سال آینده یک ماده واحده ، ‌22 تبصره و 5 پیوست دارد که تمامی آمار درج شده در بودجه آمارهای تولیدی است و احکام تکراری از بودجه حذف شده است.

نوبخت خاطرنشان کرد: بودجه سال آینده 10 جلد گزارش تولیدی به همراه دارد و در کنار آن تمامی مجلدات برنامه ششم نیز تهیه شده است.

نیازی به بودجه چند دوازدهم نیست

سخنگوی دولت گفت: با توجه به آماده شدن لایحه بودجه سال 95 نیازی به ارائه بودجه به صورت چند دوازدهم نیست.

محمدباقر نوبخت در پاسخ به سوالی در جلسه هفتگی خود با رسانه ها در خصوص احتمال تصویب بودجه سه دوازدهم در مجلس افزود: طبق ماده 188 آیین نامه داخلی مجلس می تواند چنانچه به هر دلیلی دولت موفق به آماده کردن بودجه نشود برای جلوگیری از بن بست روند اجرایی پیشنهاد تصویب بودجه چند دوازدهم را بدهد.

وی گفت: با توجه به اینکه بودجه با تمامی پیوست های مورد نیاز از سوی دولت آماده شده است و مجلس محترم نیز فرصت کافی برای تصویب بودجه در اختیار دارد هیچ نیازی به ارائه چنین پیشنهادی از سوی مجلس نیست.

نوبخت افزود: دولت به احترام نمایندگان مجلس و تلاش کارکنان سازمان مدیریت و برنامه ریزی در کاری شبانه روزی هزاران صفحه عدد و رقم را چک کرده است تا برای تقدیم لایحه بودجه به مجلس مهیا کند.

وی گفت: تأخیر ایجاد شده در ارائه لایحه بودجه ناشی از یک مصلحت ملی است.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در خصوص زمان دقیق اجرای برجام افزود: همانگونه که رئیس محترم جمهوری در روز گذشته در مراسم افتتاح طرح های نفت و گاز پارس جنوبی اعلام کرد ، روزهای آینده باید منتظر به ثمر نشستن این تلاش ملی باشیم.

وی گفت: این دستاورد با حمایت مردم و تحت رهبری مقام معظم رهبری به ثمر نشسته است و متعلق به هیچ جناحی نیست.

نوبخت افزود: با اجرایی شدن برجام تمامی تحریم ها از جمله محدودیت های مقدار فروش نفت و تحریم بانک مرکزی در استفاده از منابع حاصل از فروش نفت برداشته خواهد شد و سرمایه گذاران خارجی می توانند در ایران حضور یابند.

وی با اشاره به استقبال سرمایه گذاران خارجی برای حضور در بازار ایران گفت: حضور این سرمایه گذاران و استقبال آنها برای مشارکت در ایران پیام روشنی به کشورهایی است که قصد محدود کردن ایران را دارند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال دیگری درخصوص نوسانات اخیر نرخ ارز افزود: دولت خواهان و استقبال کننده از افزایش قیمت ارز نیست چرا که افزایش قیمت ارز بسیاری از شاخص های اقتصادی را تحت تأثیر خود قرار می دهد و ما تمایلی به تأثیرپذیری شاخص های اقتصادی به بهانه افزایش نرخ ارز نیستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها