دکترلاریجانی در صحن علنی مجلس مطرح کرد؛

ضرورت ارائه لایحه دو دوازدهم بودجه از سوی دولت

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اجرای آیین‌نامه داخلی مجلس مبنی بر زمانبندی قانونی بررسی لایحه برنامه ششم و بودجه ۹۵ ،گفت: با توجه به زمان اندک مجلس لازم است،دولت لایحه دودوازدهم بودجه را ارائه کند.
کد خبر: ۸۷۴۲۰۸
ضرورت ارائه لایحه دو دوازدهم بودجه از سوی دولت

به گزارش جام جم آنلاین ، دکتر علی لاریجانی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 29 دی ماه) مجلس شورای اسلامی، در توضیح زمانبندی بررسی لایحه بودجه سال 95 و برنامه ششم توسعه گفت: لایحه بودجه سال 95 و برنامه ششم توسعه به تعداد نمایندگان تکثیر شده و به زودی به دست آنها خواهد رسید لذا از زمان تکثیر طبق زمانبندی آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی نمایندگان از 5 تا 10 روز فرصت ارائه پیشنهادات خود به کمیسیون تخصصی را دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیسیون های تخصصی مجلس نیز بعد از ابلاغ لایحه برنامه ششم توسعه و بودجه سال 95 تا 15 بهمن ماه فرصت بررسی کلیات مسائل تخصصی و پیشنهادات نمایندگان را دارند،کمیسیون تلفیق تشکیل شده ،اما مطابق آیین نامه داخلی مجلس پس از ارائه نظر کمیسیون های تخصصی کار خود را باید آغاز کند.

وی افزود: امید است تا پایان سال کمیسیون های تلفیق ؛برنامه ششم توسعه و بودجه 95 گزارش خود را مطابق زمانبندی انجام گرفته به مجلس ارائه کند.تأخیر دولت در ارائه لایحه بودجه 95 و برنامه ششم دلیلی برای عدم اجرای آیین نامه داخلی مجلس نیست

دکتر لاریجانی از رسانه ها خواست تا با توجه به آیین نامه داخلی مجلس بدانند،زمان نماینده ها جهت مطالعه لایحه برنامه ششم توسعه و بودجه 95 برای ارائه پیشنهادات به کمیسیون تخصصی لازم است و امکان حذف این زمان وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه تأخیر دولت در ارائه لایحه بودجه 95 و برنامه ششم توسعه دلیلی برای عدم اجرای آیین نامه داخلی مجلس نیست،افزود: زمان بررسی لایحه برنامه ششم توسعه و بودجه 95 در کمیسیون های تخصصی نیز قابل حذف نیست. کمیسیون تلفیق نیز هرچند می تواند زودتر مباحث کلی خود را آغاز کند،اما پس از ارائه نظر کمیسیون تخصصی 2 یا 3 هفته فرصت ارائه گزارش به مجلس را دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری زمانبندی ضیق مجلس تا پایان سال جاری تصریح کرد: با توجه به این زمان اندک نیاز به لایحه دو دوازدهم از سوی دولت است هر چند مجلس علاقمند است که تا پایان سال کار به سرانجام برسد،اما اجرای آیین نامه های داخلی مجلس و زمانبندی بررسی لایحه برنامه ششم توسعه و بودجه سال 95 ضروری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها