ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در تعامل سازنده با جامعه جهانی را قابل تحسین دانست.
کد خبر: ۷۸۷۸۶۷
سیاست ایران در تعامل با جهان قابل تحسین است

رییس جمهوری روسیه شامگاه دوشنبه در حاشیه دیدارش با دبیران شورای امنیت کشورهای عضو و ناظر سازمان همکاری شانگهای با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران ملاقات و گفتگو کرد.

پوتین در جریان این دیدار با ابلاغ سلامهای گرم خود به رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری کشورمان در خصوص لغو ممنوعیت فروش سامانه پدافند هوایی اس 300 به ایران و تاثیر این اقدام در افزایش ثبات در منطقه گفت: این تصمیم که امروز گرفته شد دارای پیامی مشخص در خصوص ضرورت پایبندی همه کشورها به تعهدات شان است.

رییس جمهوری روسیه با تمجید از سیاست اصولی جمهوری اسلامی در زمینه تعامل سازنده با جهان، افزود: همکاری نزدیک ایران با کشورهای گروه 1+5 منشا شکل گیری اقدامات بزرگی شده است.

پوتین در این دیدار به اهمیت نقش و جایگاه سازمان همکاری شانگهای در ایجاد ثبات و امنیت پایدار، اظهار داشت: منابع و ظرفیت های ارزنده کشورهای عضو این سازمان توانمندی قابل ملاحظه ای را جهت ایفای نقش فعال در عرصه های مختلف ایجاد کرده است.

وی با ابراز نگرانی در مورد بروز بحرانهای امنیتی در یمن، سوریه، لیبی، شمال آفریقا و اوکراین از تلاش های برخی کشورها برای تثبیت ساختار نظام تک قطبی در جهان انتقاد کرد و افزود: تغییر ساختار تک قطبی روندی اجتناب ناپذیر بوده و قابل توقف نیست.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان نیز در جریان این ملاقات با قدردانی از نقش سازنده روسیه در تحولات سیاسی در سطح منطقه ای و بین المللی، تصمیم این کشور در موضوع لغو ممنوعیت واگذاری سامانه های پدافند هوایی به ایران را اقدامی ارزشمند در مسیر توسعه همکاریهای رو به توسعه دو کشور عنوان کرد.

شمخانی با ابراز نگرانی نسبت به توسعه یکجانبه گرایی و دخالت غیر قانونی در امور داخلی کشورهای مستقل که در قالب تشکیل ائتلاف های تصنعی و نمایشی رو به تزاید است، اظهار داشت: امروز کشورهای مدعی امنیت سازی با زیر پا گذاردن کلیه قوانین و کنوانسیون های بین المللی منشاء ایجاد ناامنی در جهان شده اند.

وی تجاوز و حمله نظامی به کشور یمن و به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان بی پناه را نمونه بارز بی توجهی به حقوق بین الملل و ارزش های انسانی و اخلاقی خواند و افزود: انجام این گونه اقدامات و جایگزین کردن خشونت و نظامی گری به جای گفتگو و تعامل، بدون شک موجب شکل گیری تجربیات تلخ در عراق، سوریه و افغانستان خواهد شد.

شمخانی بستر سازی برای ایجاد و توسعه جریان های تروریستی افراط گرا را تنها نتیجه انجام اقداماتی از این دست عنوان کرد و اظهار داشت: تداوم اقداماتی از این دست شک و تردید موجود در خصوص همکاری برخی قدرتها و حامیان منطقه ای آنها از تروریسم را تقویت خواهد کرد.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه شامگاه دوشنبه در دیدار دبیران شورای امنیت کشورهای عضو و ناظر سازمان همکاری شانگهای در کاخ کرملین بر ضرورت همکاری نزدیک این کشورها برای تحکیم امنیت بین المللی تاکید کرد.

رییس جمهوری روسیه با اشاره به دستور کار نشست دبیران شورای امنیت کشورهای عضو و ناظر سازمان شانگهای در مسکو گفت: در دستور کار این نشست مسایل بسیار مهمی همچون مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و مبارزه با قاچاق مواد مخدر وجود دارد که نه فقط کشورهای عضو این سازمان بلکه تمام مردم کره زمین را نگران کرده است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها