بحرین در روزهای اخیر میزبان نشستی با عنوان نشست بین‌المللی امنیتی با حضور مقاماتی از کشورهای عربی و غربی بود. نشستی که بانیان آن ادعا دارند گامی برای هماهنگی جهانی علیه تروریسم و برقراری امنیت در جهان است.
کد خبر: ۷۴۷۱۶۲
نشستی سراسر ابهام

این ادعاها در حالی مطرح است که بررسی این نشست ابهامات گسترده‌ای را در باب ماهیت و اهداف اصلی آن در پی دارد. نخست آنکه میزبان این نشست کشوری به نام بحرین است که حاکمان آن مطالبات مردم خود را برنتابیده در طول 4 سال اخیر از همه ابزارها برای سرکوب مردم بهره گرفته‌اند.

از سوی دیگر بحرین از جمله کشورهایی است که همکاری گسترده‌ای با حامیان تروریست‌ها داشته و از منابع مالی آنان است. کشوری با چنین سابقه‌ای مسلماً نمی‌تواند نقش ناجی منطقه را ایفا کند و در باب صداقت رفتاری آن در برگزاری چنین اجلاسی باید تردید داشت.

نکته دوم در باب کشورهای حاضر در این نشست است. محور اصلی میهمانان این نشست شامل کشورهای عربی و غربی نظیر عربستان، امارات، کویت و آمریکا، فرانسه، انگلیس و ... است که نه تنها گامی برای مبارزه با تروریسم برنداشته‌اند بلکه از حامیان این گروه‌ها بوده‌اند که نتیجه آن را نیز در جنایات صورت گرفته در عراق و سوریه می‌توان دید.

با توجه به این شرایط به صراحت می‌توان دریافت که از میزبان گرفته تا بسیاری از میهمانان این نشست، نه تنها صلاحیت سخن گفتن در باره امنیت و مبارزه با عوامل ناامنی را ندارند بلکه خود به عنوان عاملان بحران‌های منطقه و جهان باید محاکمه شوند.

براین اساس ادعای مطرح شده مبنی بر تلاش حاضران در نشست برای تحقق امنیت و صلح ادعایی واهی بوده و آنها به دنبال اهداف دیگری هستند. بخشی از این اهداف در چارچوب حمایت از رژیم بحرین در سرکوب مردم قابل بررسی است.

این نشست اقدامی برای پنهان‌سازی جنایات صورت گرفته علیه مردم بحرین بوده که با نمایش چهره‌ای دموکراتیک و بشردوست از آل‌خلیفه صورت گرفته است. پنهان‌سازی چهره ضد بشری بسیاری از کشورهای عربی و غربی و نقش آنان در ایجاد تروریسم در منطقه از دیگر اهداف این نشست است.

نکته مهم آنکه غرب با برجسته‌سازی مسئله تروریسم و اولویت دادن به آن به دنبال کم‌رنگ‌سازی تحولات فلسطین و حمایت از رژیم صهیونیستی است. با واهی بودن عاملان مطرح شده در این نشست زمانی آشکار می‌شود که کشورهای عربی و غربی رسماً جبهه مقاومت از جمله حزب‌الله را عامل بحران منطقه معرفی کرده و خواستار اتحاد برای مقابله با آن شده‌اند.

قاسم غفوری - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها