فعال شیعه بحرینی به 3 سال حبس محکوم شد

دادگاهی در بحرین با صدور حکمی، یک فعال زن شیعه در این کشور را به اتهام توهین به پادشاه به سه سال حبس محکوم کرد. این درحالی است که روزگذشته مردم بحرین در اعتراض به سیاست‌های سرکوبگرانه رژیم آل‌خلیفه تظاهرات کردند.
کد خبر: ۷۴۶۰۷۱

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اینترنتی المسله، دادگاه بحرین با صدور این حکم، «زینب الخواجه»، فعال دموکراسی خواه این کشور را به اتهام اهانت به پادشاه این کشور به سه سال حبس و پرداخت جریمه‌ای به مبلغ 3000 دینار (معادل 7950 دلار) بابت پاره کردن تصویر پادشاه بحرین محکوم کرد. در همین حال، سعید بو مدوحه یکی از مسئولان سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای تصریح کرد: پاره کردن تصویر نباید اقدامی جنایی به شمار رود. باید این اتهام و دیگر اتهامات وارده علیه خواجه لغو شوند. وی در همین حال هشدار داد در صورتی که مقامات بحرینی این اتهامات را از وی سلب نکنند، سازمان عفو بین‌الملل، برای آزاد سازی خواجه اقدام خواهد کرد.

زینب دخترعبدالهادی خواجه یک فعال زندانی است و مریم، خواهر کوچک‌ترش نیز که نایب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین است روز دوشنبه گذشته به جرم حمله به دو مامور پلیس غیابا محکوم به زندان شد. درواکنش به موارد نقض حقوق بشر در بحرین، نمایندگان پارلمان اروپا با صدور بیانیه‌ای مشترک دراین باره ابراز نگرانی کردند. به گزارش پایگاه اینترنتی «الوفاق»، نمایندگان پارلمان اروپا، تحریم انتخابات نمایشی رژیم آل‌خلیفه از سوی جریان‌های انقلابی بحرین را نشأت گرفته از فراهم نبودن شرایط مناسب برای برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه در بحرین دانستند.این نمایندگان همچنین از اتحادیه اروپا خواستند به موضوع حقوق بشر در بحرین اولویت دهد و سیاست سرکوبگر رژیم را محکوم کند.

روزگذشته اهالی شهرک «کرزکان» بعد از نماز جمعه با برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز، سرنگونی رژیم آل‌خلیفه را فریاد زدند. به گزارش فارس، جمعیت العمل‌الاسلامی بحرین از جمعیت‌های مخالف رژیم آل‌خلیفه با اعلام این خبر، تصاویری از تظاهرات دیروز اهالی شهرک کرزکان را منتشر و تاکید کرد انقلابیون بحرینی در تظاهرات خود ضمن تکرار مواضع خود مبنی بر مخالفت با بقای رژیم حاکم، بر اهداف تحقق نیافته انقلاب (فوریه) این کشور تاکید کردند. بر همین اساس جریان وفای اسلامی نیز در وبگاه رسمی خود از برگزاری تظاهرات اعتراض‌آمیز در منطقه «الدراز» خبر داد و تاکید کرد تظاهرکنندگان با تاکید بر وفاداری به علمای مجاهد، تصاویر شیخ «نمر باقر النمر» روحانی سرشناس عربستان را بالا گرفتند. روز پنجشنبه رژیم آل‌خلیفه از برگزاری کنفرانس عمومی جمعیت ملی ـ اسلامی الوفاق بزرگ‌ترین جریان انقلابی بحرین جلوگیری کرد. الوفاق با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این اقدام گفت: این اقدام نشان داد رژیم آل‌خلیفه تا چه اندازه در برخورد با مخالفان خود مستبد، خودکامه و واپس‌گراست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها