مالکی، چلبی و عبدالمهدی؛

چه کسی نامزد نخست وزیری عراق می شود؟

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به شرایط عراق در دوره جدید اعزام زائران فقط هوایی است و چنانچه امنیت سفرهای زمینی به طور کامل تضمین شود، این برنامه را نیز در دستور کار قرار می‌دهیم.
کد خبر: ۶۸۹۹۲۲
دور جدید اعزام به عتبات فقط هوایی انجام می‌شود

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ سعید اوحدی در نشست خبری افزود: در دور جدید اعزام‌ها به عتبات، با توجه به شرایط، سفر به کاظمین حذف شده است و سفر به سامرا نیز که حدود سه سال پیش در برنامه‌ اعزام‌ها نبوده است.

اوحدی افزود: ثبت نام جدید عتبات عالیات از10تیر آغاز می‌‌شود و اعزام‌ها از15رمضان خواهد بود‌.

وی با اشاره به این که هزینه سفر هوایی یک‌ میلیون و130هزار تا یک‌ میلیون و312هزار تومان است، گفت: همچنین بسته سفر ویژه‌ای برای ماه رمضان طراحی شده که قیمت آن نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته، 20 تا 25 درصد کاهش یافته است.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره آخرین وضع عمره 92-93 گفت: در این دوره 805 هزار نفر به عمره اعزام شدند که این رقم سال پیش 490 هزار نفر بود.

اوحدی شرایط پروازی را در مجموع قابل قبول ارزیابی خواند و گفت: متوسط تأخیر پروازها 57 دقیقه بود.

وی افزود: دی و بهمن سال گذشته با شرایط بد جوی مواجه شدیم به همین علت11پرواز کاملا لغو شد و 55 مورد نیز جابجایی ایستگاه پرواز داشتیم.

کرونا در زائران ایرانی مشاهده نشده است

اوحدی با بیان این که در سفر عمره90زائر ایرانی فوت کردند،گفت: با وجود شیوع بیماری کرونا حتی یک نفر از زائران ایرانی به این ویروس مبتلا نشد.

وی گفت: حضور کارشناسان خبره هیات پزشکی سازمان حج و زیارت، سازمان جمعیت هلال احمر و متخصصان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موجب شد که هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا اتفاق نیافتد و اگر زائری مشکوک به ابتلا به کرونا بود بلافاصله تحت مراقبت کامل قرار می‌‌گرفت.

به گفته رئیس سازمان حج و زیارت، کرونا بیشتر در کشورهای امارات،عمان، قطر و عربستان شیوع یافته است.

اوحدی به نقل از وزارت حج عربستان اعلام کرد: برای اعزام زائران بالای 65 سال و بیماران گروه‌های پرخطر به عمره و تمتع ممانعتی وجود ندارد.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به آزادی چهار زندانی ایرانی در عربستان،گفت: دو زائر ایرانی در مکه به اتهام واهی سرقت و دو زائر دیگر نیز در مدینه به جرم مشاجره با مأموران عربستانی زندانی شده بودند که دیروز آزاد شدند.

اوحدی افزود: یک زائر دیگر در مدینه زندانی است که امیدواریم تا پایان عمره زمینه آزادی وی فراهم شود.

وی در ادامه گفت: امسال در مجموع160میلیون دلار در عمره و حج صرفه‌ جویی شد که34میلیون دلار مربوط به تمتع و126میلیون دلار مربوط به عمره است.

اوحدی با بیان این که در دو هفته اخیر نیز توانسته ایم در مجموع دو و نیم میلیون دلار صرفه جویی کنیم،گفت: از محل این صرفه جویی، شرکت‌های هواپیمایی سه عدد ساک هم اندازه و یک شکل تهیه کرده اند که رایگان در اختیار زائران حج تمتع قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه درباره حج تمتع، گفت: بیش از50 درصد کاروان‌ها، معاینات پزشکی را انجام داده‌اند و تا 15 رمضان این معاینات کامل می‌شود.

اوحدی افزود: پروازهای زائران از 19 ایستگاه پروازی انجام می‌‌شود که امسال به مجموع 17 ایستگاه پروازی گذشته، ایستگاه‌های زنجان و همدان نیز اضافه شده‌است.

وی گفت: تا سال گذشته فقط ایستگاه تهران فرصت مدینه قبل را فراهم می‌کرد اما امسال با اضافه شدن این امکان به ایستگاه‌های مشهد و اصـــفهان، زائران 13 استان می‌توانند فرصت مدینه قبل یا بعد را انتخاب کنند.

اوحدی همچنین از ارائه خدمات ویژه برای جانبازان خبر داد و گفت: امسال برای جانبازان چادرهای 40 نفره «سیوان» که ساخت آلمان است تهیه کرده ایم.

وی افزود: امسال حدود200 نفر از جانبازان در قالب دو کاروان به حج تمتع مشرف می‌شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان این که اکنون شش میلیون و 800 هزار نفر در صف انتظار عمره و یک میلیون و 500 هزار نفر نیز در صف انتظار حج تمتع هستنند، گفت: به دلیل توسعه فضاهای مسجدالحرام و مسجد النبی، 20 درصد سهمیه همه کشورها کاهش یافته است.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: علائم شیوع کرونا در هیچ یک از زائران ایرانی مشاهده نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
۰
۰
با این وضع مگه از واجباته؟

نیازمندی ها