رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از افزایش جرایم مربوط به عرضه مواد دخانی در مواردی که طبق قانون ممنوع است، خبر داد و گفت: به این ترتیب متخلفان باید آماده باشند که توسط دستگاه قضایی به جرایم بیشتری محکوم شوند.
کد خبر: ۶۷۴۳۴۴
مجازات سخت در انتظار سیگار فروشها

دکتر کاظم ندافی، تاکید کرد که برنامه‌های مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در زمینه مبارزه و کنترل مصرف دخانیات امسال با جدیت ادامه خواهد یافت.

وی افزود: امسال در جهت اجرای قانون با تغییری که در سیستم بازرسی‌مان انجام دادیم، کنترل‌هایمان در سطح عرضه مواد دخانی تاکید بیشتری خواهد داشت.

ندافی تاکید کرد: عرضه مواد دخانی به افراد زیر 18 سال، توسط 18 ساله‌ها و همچنین مکان‌هایی که مجوز عرضه ندارند، ممنوع است و تمام موارد تخلف به دادگاه معرفی خواهند شد.

وی افزود: طبق قانون جرایم تخلفات فوق‌العاده افزایش یافته است. بنابراین افرادی که مرتکب تخلف شوند باید آماده باشند که توسط دستگاه قضایی به جرایم بیشتری محکوم شوند.

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی درباره عرضه مواد دخانی از جمله سیگار از سوی دکه‌ها‌ی روزنامه‌ فروشی گفت: بر اساس قانون، دکه‌ها به هیچ وجه اجازه عرضه مواد دخانی ندارند. این موضوع به حوزه شهرداری مربوط می‌شود و در این زمینه از شهرداری خواسته‌ایم کمک کنند تا این مشکل حل شود. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها