مسوول دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات اعلام کرد: طبق آخرین تحقیقات، سن شروع مصرف سیگار در کشور به 13 تا 15 سال رسیده هرچند برخی آمار سنین پایین تر از این رقم را نیز نشان داده است.
کد خبر: ۶۷۷۴۱۷
حمله سیگار به جمعیت 13 ساله های کشور

خدیجه محصلی روز یکشنبه در نشست خبری هفته مبارزه با دخانیات افزود: سن شروع به مصرف سیگار در کشور مانند همه جای دنیا رو به کاهش است.

وی تصریح کرد: سازمان جهانی بهداشت سن کمتر از 13 سال را نیز به عنوان سن آغاز مصرف محصولات دخانی منتشر کرده اما این آمار هنوز در کشور ما منتشر نشده است.

خدمات ترک سیگار رایگان است

مسوول دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات گفت: در حال حاضر تمام خدمات ترک سیگار در کشور رایگان است.

محصلی درباره داروهای ترک سیگار نیز افزود: یکی از این داروها برچسب نیکوتین است که وارداتی بوده و طی دو سال اخیر واردات آن با مشکل مواجه شده است.

وی خاطر نشان کرد: آدامس نیکورس (داروی ترک دخانیات) نیز هم در داخل تولید شده و هم وارد کشور می شود و اخیرا نیز قرص جدید ترک سیگار در یکی از داروخانه های کشور تهیه شده است.

مسوول دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات گفت: داروهای ترک دخانیات طی پنج سال اخیر به عنوان داروهای اساسی شناخته شده و به صورت دولتی در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

محصلی افزود: مراکز ترک اعتیاد با مراکز ترک دخانیات متفاوت بوده و قابل مقایسه نیست زیرا حتی یک پزشک دوره دیده نیز می تواند در مطب خود خدمات مشاوره ای ترک دخانیات را ارائه دهد.

وی تصریح کرد: تعداد کلینیک های دولتی ترک دخانیات محدود بوده چون برای دولت هزینه بر است اما می خواهیم با انجام هماهنگی با بیمه ها، کلینیک های بخش خصوصی را بیش از پیش در این زمینه فعال کنیم. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها