طی ماههای اخیر به طور میانگین هر چند هفته یک بار منطقه حفاظت شده سفید کوه در استان لرستان شاهد آتش سوزی های کوچک و بزرگی بوده است به طوریکه در هر بار آتش سوزی شاهد از بین رفتن بخشی از داشته های ارزشمند این منطقه هستیم.
کد خبر: ۶۰۵۱۰۹
آتش‌سوزی جنگل‌های بلوط در خرم‌آباد مهار شد

آتش سوزی جنگلهای بلوط در منطقه سفید کوه خرم آباد که از ظهر چهارشنبه آغاز شده بود با سرعت عمل تیم های اطفاء حریق محیط زیست و منابع طبیعی لرستان مهار شد.

در این راستا با توجه به قرارگیری محل وقوع آتش سوزی در ارتفاعات دو هزار متری یک فروند بالگرد امدادی به منظور هلی برد نیروها به محل آتش سوزی اعزام شد تا روند اطفاء حریق با سرعت بیشتری پیگیری شود.

مطابق آخرین اطلاعات از محل آتش سوزی در منطقه سفید کوه دقایقی قبل آتش سوزی در این منطقه مهار شد و در حال حاضر همچنان تیم های اطفاء حریق در محل به منظور جلوگیری از روشن شدن مجدد آتش حضور دارند.

بنابر این گزارش محل وقوع آتش سوزی و دود ناشی از آن که منطقه سفید کوه را در برگرفته از داخل شهر خرم آباد کاملا مشخص است که در این گزارش عکسهایی از وقوع حریق منتشر شده است.

یادآور می شود که منطقه سفیدکوه در استان لرستان بین 48.18 تا 47.43 عرض طول شرقی و 33.49 تا 33.29 عرض شرقی واقع شده است.

مساحت این منطقه حفاظت شده بالغ بر 71 هزار و 477 هکتار است. پوشش گیاهی منطقه سفیدکوه شامل بلوط، ارژن، کیکم، ‌انجیر وحشی، زالزالک، ‌آلبالوی وحشی، گلابی وحشی، بنه، گون، چوبک و آویشن است.

این منطقه حفاظت شده میزبان یکی از غنی ترین رویشگاههای گونه منحصر به فرد بلوط و زیستگاه گونه های مختلف جانوری است.

این در حالیست که در سالهای اخیر جنگلهای محدوده زاگرس از جمله جنگلهای بلوط لرستان تهدیدات بسیاری را تجربه کرده و در این بین بخش عظیمی از وسعت این جنگلهای ارزشمند به دلیل وقوع آتش سوزی های متعدد از دست رفته اند.

در این میان منطقه حفاظت شده سفیدکوه در استان لرستان یکی از مناطقی بوده که شاهد تکرار وقوع حریق در سالهای اخیر بوده به طوری که بخشی از این منطقه ارزشمند بر اثر آتش سوزی های متعدد شاهد خسارات جدی بوده است. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها