منطقه حفاظت شده سفیدکوه در استان لرستان در طول سال‌های اخیر همواره شاهد آتش‌سوزی‌های کوچک و بزرگی بوده است که امروز نیز بار دیگر بلوط‌ها را در محاصره خود قرار داد.
کد خبر: ۶۰۱۱۶۹

منطقه حفاظت شده سفیدکوه در استان لرستان عصر دیروز دچار حریق شد، این در حالی است که این منطقه در چند سال اخیر همواره شاهد وقوع حریق‌های کوچک و بزرگ بوده است.

مدیرکل محیط‌زیست استان لرستان، محل وقوع آتش‌سوزی را منطقه حفاظت شده سفیدکوه در ارتفاعات کلدر عنوان کرد و به مهر گفت: در همین نقطه ما سال قبل نیز شاهد وقوع آتش‌سوزی بوده‌ایم.

محمدحسین بازگیر علت وقوع آتش‌سوزی‌ها در این منطقه را سهل‌انگاری دامداران و گردشگران دانست و بیان کرد: متاسفانه در برخی موارد نیز شاهد آتش‌سوزی‌های عمدی از سوی برخی شکارچیان و متخلفان در منطقه هستیم.

بازگیر عنوان کرد: برخلاف این‌که هرکسی در این منطقه بهره خود را می‌برد، ولی در نهایت این سرمایه مهم شهرستان خرم‌آباد و استان لرستان با بی‌مهری بهره‌برداران و برخی سودجویان مواجه می‌شود.

وی با اشاره به اعزام سه تیم اطفای حریق به منطقه تاکنون بیان کرد: متاسفانه محل وقوع آتش‌سوزی در ارتفاعات حدود 2000متری منطقه است و همین امر کار را با دشواری روبه‌رو کرده است.

بازگیر با بیان این‌که بیشتر پوشش گیاهی منطقه حفاظت‌شده سفیدکوه درختان بلوط است، بیان کرد: امیدواریم با اطفای هر چه سریع‌تر آتش‌سوزی رخ داده شاهد کاهش خسارات به این منطقه حفاظت شده باشیم.

مساحت این منطقه حفاظت شده بالغ بر 71 هزار و 477 هکتار است. پوشش گیاهی منطقه سفیدکوه شامل بلوط، ارژن، کیکم، ‌انجیر وحشی، زالزالک، ‌آلبالوی وحشی، گلابی وحشی، بنه، گون، چوبک و آویشن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها