جان گوزنهای زرد در خطر است

آتش‌سوزی در جنگل های دشت ارژن

جنگلهای دشت ارژن در شهرستان کازرون در آتش سوخت، پیشروی آتش جان گوزنهای زرد ایرانی را در نزدیکی این محل تهدید می کند.
کد خبر: ۶۰۷۳۰۴
آتش‌سوزی در جنگل های دشت ارژن

به گزارش مهر، منطقه حفاظت شده ارژن در استان فارس واقع شده و مساحت آن 59 هزار و 784 هکتار است. پوشش گیاهی این منطقه شامل نی، جگن، بوریا، کوشیا، ‌درختان بلوط، ‌بادام،‌ زالزالک، داغداغان و... است.

از پیش از ظهر امروز جمعه آتش سوزی در جنگلهای این منطقه آغاز شده و میزان این آتش سوزی به قدری گسترده است که جان گوزنهای زرد ایرانی را نیز تهدید می کند.

دبیر موسسه 13 فروردین در خصوص آتش سوزی این منطقه به مهر گفت: در حال حاضر آتش سوزی در نواحی مختلف جنگل از جمله غرب، جنوب و شرق در حال گسترش است و مهار آن نیز با مشکلاتی روبه روست.

علی اکبر کاظمینی با اشاره به اینکه آتش سوزی این منطقه بسیار گسترده است، اظهار داشت: به دلیل این آتش سوزی تمام پوششهای گیاهی موجود در منطقه در حال سوختن است.

وی با بیان اینکه آتش سوزی فقط به شمال منطقه آنهم به دلیل ارتفاع سرایت نکرده است، بیان کرد: با توجه به اینکه وزش باد در این منطقه از غرب به شرق است هم اکنون محل زندگی گوزن زرد ایرانی نیز در منطقه تهدید می شود از این رو باید هرچه سریعتر برای مهار آتش اقدام کرد.

دبیر موسسه 13 فروردین با تاکید بر اینکه این آتش سوزیها عمدی است، گفت: متاسفانه افرادی برای تصاحب زمینها و تبدیل آن به باغ و ویلا اقدام به آتش زدن جنگل می کنند که طی چند مدت اخیر چندین بار این موضوع مشاهده شده است.

کاظمینی افزود: متاسفانه به دلیل گستردگی آتش سوزی دود غلیظی در منطقه ایجاد شده و گیاهان در حال سوختن هستند.

وی با اشاره به اینکه در صورت ادامه این روند دیگر چیزی از جنگلهای فارس باقی نخواهد ماند، اظهار داشت: طی چند مدت اخیر شاهد وقوع این حوادث در جنگلهای استان بودیم که تکرار این امر ناشی از برخورد ضعیف و اندک با متخلفان است.

دبیر موسسه 13 فروردین با تاکید بر لزوم نصب GPS در جنلگلهای استان بیان کرد: علاوه براین باید نسبت به تقویت محیط بان و جنگل بان در این مناطق اقدام شود تا با گشت این افراد از بروز آتش سوزی و دیگر حوادث جلوگیری شود.

newsQrCode
برچسب ها: آتش سوزی جنگل فارس
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها