حجت الاسلام و المسلمین علوی تهرانی:

با تفکر دنیایی نمی توان رفتار دینی داشت

حجت الاسلام والمسلمین علوی تهرانی:

رفاقت قبل از ازدواج شناخت در پی نخواهد داشت

استاد حوزه و دانشگاه گفت:باید زندگی مان را بر اساس دستورات دینی بسازیم و نگرشمان را نسبت به خانواده عوض کنیم آن زمان است که خدمت به خانواده را منت و زحمت ندانسته بلکه راه رسیدن به خدا می دانیم.
کد خبر: ۶۰۲۷۹۲
رفاقت قبل از ازدواج شناخت در پی نخواهد داشت

به گزارش جام جم آنلاین علوی تهرانی کارشناس مذهبی در برنامه یاد خدا که هر روز از شبکه قرآن و معارف به روی آنتن می رود اظهار داشت:اسلام برای دوستی با هم جنس آن قدر ارزش قائل است که اگر دو فرد بیش از 20 سال با یکدیگر دوست باشند پس از آن حق و حقوق خویشاوندی نسبت به یکدیگر پیدا خواهند کرد به همین دلیل برای انتخاب دوست نیز بسیار اهمیت می دهد زیرا در روایات آمده که در قیامت اولین سؤالی را که می پرسند این است که رفیق و همنشینت چه کسی بوده بنابراین باید دوستانی را انسان انتخاب کند که بتواند این سؤال را در قیامت با افتخار جواب بدهد.

وی ادامه داد:اسلام در عین حال که برای دوستی با هم جنس ارزش قائل است رفاقت با جنس مخالف و رفاقت های قبل از ازدواج را حرام می داند، این رفاقت ها هم حرام است و هم این که روشن کننده و کمک کننده شناخت نیست چون فضای رفاقت با فضای زندگی بسیار متفاوت است و افراد می توانند در مدت دوستی اخلاق خود را به راحتی پنهان کنند البته ما صحبت قبل از ازدواج را مطلقاً نفی نمی کنیم بلکه آن را در قالب دوستی اشتباه می دانیم زیرا به گفته امام علی (ع) با روش غلط نتیجه درست گرفته نمی شود و رفاقت قبل از ازدواج نیز روش غلط شناخت می باشد.
 
حجت الاسلام و المسلمین علوی تهرانی افزود:در مسئله خواستگاری اصولی وجود دارد که باید رعایت شود متأسفانه همه حرف هایی که بین دو طرف زده می شود انتظاری است و گاهی بسیاری از وعده‌ها عملی نمی شود و به طور قطع با این وعده‌ها و انتظارات شناخت میسر نخواهد شد. باید جوان ابتدا ملاک و هدف زندگی اش را مشخص کند و بعد طبق آن هدف،دقت کند که آیا خصوصیاتی که در فرد مقابل هست آن هدف را تأمین می کند یا نه.

وی با تأکید بر این نکته که ما باید به جای رنگ و لعاب‌های زندگی سازه محکم زندگی مان را بر اساس دستورات دینی بسازیم تصریح کرد:باید بدانیم که از نظر اسلام کانون خانواده محلی برای ارتقا و رسیدن به خداوند است و انسان با این نگرش می‌تواند به واسطه این کانون به سمت خدا ارتقا پیدا کرده و در خانواده نیز علاقه را به مودت که علاقه ثابت و شدید است تبدیل کند  و این همان چیزی است که خداوند در قرآن آورده است.

علوی تهرانی ادامه داد:متأسفانه در حال حاضر در جامعه ما به گونه‌ای شده که حتی خانواده‌های مذهبی نیز به دلیل مسائل مختلفی مثل مشکلات مالی بسیار کند به سمت فرزند دار شدن می روند در صورتی که اگر ما به خدا اعتماد داشته باشیم می دانیم که حقیقتاً روزی در دست خداست و با هر بچه برکاتش نیز وارد زندگی خواهد شد از طرفی پیغمبر آن چنان به این امر اهمیت می دادند که می فرمودند من حتی به فرزندان سقط شده امتم افتخار می کنم.

حجت الاسلام و المسلمین علوی در پایان برنامه خاطرنشان کرد:کسانی که مشکلات مالی و یا مشکلاتی مانند بچه دار شدن دارند به جوادالائمه توسل کنند و از ایشان برای رفع مشکلشان کمک بخواهند و یقین بدانند خداوند تمامی کارهایش با حکمت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها