حجت الاسلام والمسلمین علوی تهرانی:

رفاقت قبل از ازدواج شناخت در پی نخواهد داشت

حجت الاسلام و المسلمین علوی تهرانی:

با تفکر دنیایی نمی توان رفتار دینی داشت

حجت الاسلام و المسلمین علوی تهرانی در برنامه یاد خدا شبکه قرآن و معارف سیما گفت:اگر نگرشمان به خانواده الهی باشد دیگر خانواده زینت زندگی دنیا نخواهد بود بلکه باعث رسیدن انسان به خداوند می شود و این تنها به جهان بینی ما برمی گردد و جهان بینی الهی نیز رفتار درست را درپی خواهد داشت.
کد خبر: ۶۰۴۹۹۰
با تفکر دنیایی نمی توان رفتار دینی داشت

به گزارش جام جم آنلاین این استاد حوزه اظهار داشت:یکی از آفاتی که زندگی های مشترک را تهدید می کند روزمرگی است و اگر کسی به این روزمرگی ها دقت نکند دچار دلسردی می شودو این دلسردی نیز باعث ایجاد بی احساسی افراد خانواده نسبت به یکدیگر خواهد شد اما اگر کسی نسبت به خانواده نگرش خود را عوض کند و انگیزه های اخروی داشته باشد می تواند این دلسردی ها و بی احساسی ها را برطرف کند.

وی ادامه داد:ما اگر تفکر و اندیشه مان توحیدی شود به دنبال آن رفتارهایمان نیز توحیدی خواهد بود تا اندیشه مان درست نشود در واقع رفتارهایمان رفتار بندگی نیست بلکه تنها تکلیف است و تکلیف نیز انجامش برای انسان سخت است اما زمانی که جهان بینی مان درست شود برای تکلیف نیز لحظه شماری می کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین علوی تهرانی افزود:با جهان بینی مادی نمی توان رفتارهای دینی داشت اما متأسفانه خانواده های ما حتی بسیاری از خانواده های مذهبی رفتار مادی گرایانه خود را با لباس مذهب می پوشانند به طور مثال مهریه های بالایشان را به نیت اسامی ائمه در نظر می گیرند و این ها بروز رفتار مادی گرایی است.بنابراین اگر انسان نگرش و جهان بینی اش را الهی کند آن زمان خدمت به خانواده و دوست داشتن آن ها را راه رسیدن به خداوند می داند.

وی تصریح کرد:دوست داشتن خانواده یکی از بحث هایی است که درموضوع خانواده بسیار اهمیت می یابد پیغمبر(ص) در این رابطه می فرماید اگر می خواهید ببینید کسی ایمانش زیاد شده یا نه ببینید چه قدر با زن و فرزندش با محبت است بنابراین علاقه به خانواده نیز امری الهی و دینی است و اگر انسان با محبت به خانواده نیت رسیدن به خدا را داشته باشد دیگر اینها زینت دنیا به حساب نمی آیند.

وی اظهار داشت:یکی از جلوه های این محبت بودن افراد در کنار خانواده است زن باید آن چنان برای مردش دلربایی داشته باشد که مرد را در کنار خانواده نگه دارد گاهی زنان از این شکایت می کنند که همسرمان دائم به جای صحبت با ما، با مادر و خواهرش درددل می کند باید دقت کنیم که مادر چه طور با پسرش صحبت می کند و من همسر چگونه؟گاهی زنان زبانشان زبان شکایت و اعتراض و زبان نیش زدن است که باعث می شود مرد دیگر به بودن در خانه تمایلی نشان ندهد.  

حجت الاسلام و المسلمین علوی تهرانی ادامه داد:از دیگر جلوه های محبت در خانواده نگاه مهربان همسر به همسر ، گفتار و حتی غذا و خوراک در خانواده است و این قبیل امور می تواند مودت را در میان افراد خانواده زیاد کند و دلسردی را از بین ببرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دراحادیث کلمه عشق نهایتا ده بار تکرار شده است اما در جایی امام رضا(ع) زنی را که عاشق شوهرش است گنج می داند.سیره پیغمبر به گونه ای است که انس بن مالک که خادم پیغمبر بوده است و در خانه ایشان خدمت می کرده درباره پیغمبر می گوید من کسی را مهربان تر از پیغمبر به خانواده ندیدم و ما نیز باید سیره پیغمبر را الگو و سبک زندگی هایمان قرار دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها