فرمانده نیروی انتظامی، رشوه و تبانی با قاچاقچیان را از تخلفات غیر قابل چشم‌پوشی کارکنان سازمان اعلام کرد و گفت: مأمور متخلف از سازمان اخراج می‌شود.
کد خبر: ۵۷۵۵۵۳
دلایل اخراج کارکنان ناجا از زبان فرمانده ناجا

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی در همایش سراسری معاونان نیروی انسانی گفت: مأمور پلیسی که سر چهار راه می ایستد به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مجاهد فی سبیل الله است، باید به مأموران خود آموزش دهیم که برای رضای خدا کار کنند؛ کسانی که مال حرام را به زندگی خود وارد می‌کنند از یاد خدا دور شده و دچار گرفتاری و مشکلات متعددی می‌شوند.

وی از سرمایه انسانی به عنوان مهم‌ترین زیر بنای ساختار ناجا نام برد و گفت: نیروی انسانی بر همه چیز غلبه دارد، نمی‌توان همه چیز را الکترونیکی و کامپیوتری کرد، به‌عنوان مثال نمی‌توان به جای افسر پرونده در کلانتری‌ها رایانه گمارد تا بر پرونده به‌صورت سیستمی قضاوت کند بلکه حضور فرد و قضاوت وی برای پرونده بسیار مهم است.

احمدی مقدم بر سرمایه گذاری در بخش منابع انسانی تاکید کرد و گفت: این سرمایه گذاری باید با هدف رشد و تعالی صورت گیرد.

وی با اشاره به راه اندازی قرارگاه باقرالعلوم در ناجا، گفت: این قرارگاه به منظور شایسته سالاری در بین کارکنان نیروی انتظامی است به نحوی که باید بسترهای لازم بمنظور تقویت استعدادهای کارکنان را فراهم کنیم.

فرمانده ناجا در این خصوص ادامه داد: در این قرارگاه باید بسترهای لازم جهت رسیدن به پلیس شایسته آماده شود؛ پلیس شایسته تنها در پلیس حرفه گرا، دارای منزلت اجتماعی، فناوری نوین و تجهیزات مدرن تعریف نمی‌شود بلکه باید انسانی به‌واقع متعهد و شایسته باشد.

احمدی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود درباره آینده کارکنان این سازمان، اظهار داشت: هرکدام از درجه داران امروز، فرماندهان فردا هستند که با کفایت و کاردانی خود به این مقام دست می‌یابند.

وی درباره ارتقاء و نهادینه کردن فرهنگ سازمانی، گفت: نوسازی تنها در ابزار و ساختمان نیست بلکه در مدیریت، تحول، علم محسوب می‌شود و گام اول آن، نوسازی در اندیشه و نگرش ها است.

فرمانده ناجا در ادامه گفت: در صورتی که استخدام بی‌رویه و براساس منطق سازمانی نباشد آثار سوء آن را در سازمان مشاهده می کنیم.

احمدی‌مقدم درباره نظام ارزیابی، اظهار داشت: این نظام باید قاطعانه بوده و به آن پایبند باشیم، نباید نمرات ارزیابی کارکنان برخلاف واقع داده شود بلکه سنجش ها دقیق صورت گیرد؛ ابزارهای سنجشی باید متناسب با نیازهای روز سازمان باشد.

فرمانده نیروی انتظامی به سختگیری های‌ بی‌مورد در تنبیهات و بی رحمی در کمیسیون‌های انضباطی اشاره کرد و افزود: نیروی انتظامی مکانی برای اصلاح و تربیت نیست؛ نباید برای خطاهای کوچک کارکنان که قابل اغماض است، پرونده تشکیل داد و آن‌ها را به دادگاه معرفی کرد بلکه باید آنان را تأدیب کرد، اما برخی از خطاها مانند رشوه و تبانی با قاچاقچیان تخلفات غیر قابل چشم پوشی است و مأمور متخلف از سازمان اخراج می‌شود.

احمدی مقدم بر مدیریت نظام تشویق و تنبیه تاکید کرد و گفت: باید این نظام به یک اصل تبدیل شود.

وی در خصوص دوره آموزشی سربازان، گفت: آموزش سربازان باید استانی شود و مراحل مقدماتی این تصمیم در ستاد کل نیروهای مسلح در حال پیگیری است، باید بدانیم که خوشبختانه آموزش در استان‌ها اصولی است.

احمدی مقدم در ادامه گفت: در حال حاضر، سربازان برای فراگیری آموزش باید مسافت‌های زیادی را طی کنند و پس از آن وقتی به استان محل خدمت خود اعزام می شوند با اقلیم و فرهنگ آن مکان سازگاری ندارند و باید دوباره دوره های آموزشی را طی کنند؛ براساس مذاکره صورت گرفته با ستاد کل نیروهای مسلح، نیروی انتظامی در خواست کرد تا از شمول متمرکز بودن مراکز آموزشی خارج شود البته این پرسه زمانی طولانی را طی می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی افزود: باید در هر استان، مجتمع و مراکز آموزشی وجود داشته باشد و اگر این امر برای تمام استان‌ها میسر نیست، برخی از استان‌های کشور محور قرار گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها