فرمانده نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی طبق وظیفه خود امنیت تمام ستادها و تجمع‌های تبلیغاتی نامزدها را برقرار می‌کند.سردار احمدی‌مقدم افزود:فعالیت‌های دیگر انتخاباتی مشخص شده و دارای چارچوب قانونی است و ستادها با اخذ مجوز از وزارت کشور مجوز را به نیروی انتظامی ارائه می‌کنند و پس از هماهنگی‌های انجام شده توسط پلیس و ابلاغ تمهیدات امنیتی و ترافیکی تجمع‌های تبلیغاتی نامزد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۶۵۷۸۸
برقراری امنیت ستادها و تجمع‌های تبلیغاتی انتخابات

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه شانزدهمین همایش معاونان اجتماعی ناجا در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه هیچ حادثه‌ و تجمعی بعد از اعلام احراز صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان در سطح کشور گزارش نشد و این موضوع تا حد زیادی مرهون توجهات خود کاندیداها و ستادهای انتخاباتی آنها بوده است که فعالیت و رفتار قانونی داشته‌اند.

سردار احمدی‌مقدم در ادامه گفت: فعالیت‌های دیگر انتخاباتی مشخص شده و دارای چارچوب قانونی است و ستادها با اخذ مجوز از وزارت کشور مجوز را به نیروی انتظامی ارائه می‌کنند و پس از هماهنگی‌های انجام شده توسط پلیس و ابلاغ تمهیدات امنیتی و ترافیکی تجمع‌های تبلیغاتی کاندیداها برگزار می‌شود. برای نمونه در روز گذشته از تجمع تبلیغاتی یکی از کاندیداها با داشتن مجوز هم جلوگیری شد چون پلیس باید تمام تمیهدات ترافیکی و امنیتی اطراف محل تجمع را در نظر بگیرد ولی با تمام اینها فکر نکنم مشکلی در این خصوص و در اجرای امنیت تجمع‌های تبلیغاتی داشته باشیم.

وی در خصوص پاسخ به نحوه برخورد پلیس با تجمع‌های خودجوش و مردمی، گفت: طبیعتاً تجمع به صورت خودجوش صورت نمی‌گیرد و افراد با یک فراخوان یا پیامکی در جایی جمع می‌شوند که این کار درستی نیست و در جامعه ایجاد تنش می‌کند ولی ما تصور نمی‌کنیم مثل سال 88 اتفاقی در این خصوص بیفتد.

سردار احمدی‌مقدم در خصوص امنیت مرزها گفت: در مرزهای کشور مراقبت رفت و آمد تشدید پیدا کرده و در حال حاضر 70 درصد در آماده‌باش کامل به‌سر می‌برند و تلاش می‌کنیم تا گروه‌های معاند با نظام نتوانند به کشور سلاح و یا افراد غیرمجاز برای برهم زدن امنیت انتخابات وارد کنند.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص فعال بودن ستادهای تبلیغاتی یکی از کاندیداهای ردصلاحیت شده، گفت: البته ستادی به صورت رسمی فعالیت نمی‌کند اما اگر افرادی دوست دارند کار درون‌گروهی انجام بدهند و از کسی حمایت کنند و یا اینکه امید داشته باشند دوباره اعلام صلاحیت شوند تا وقتی که فعالیت علنی انجام ندهند ایرادی ندارد اما در کل کار صحیحی نیست و مادامی که آثار بیرونی در سطح جامعه نداشته باشد مشکلی ندارد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها