وزیر امنیت داخلی آمریکا با نقض آشکار حقوق بشر و اسرار شخصی، اعلام رمز عبور حساب های متقاضیان ویزای آمریکا را شرط اساسی برای اخذ ویزا اعلام کرد.
کد خبر: ۹۹۹۹۰۳
افشای اسرار شخصی ، شرط اخذ ویزای آمریکا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فرانس پرس، جان کلی ، وزیر امنیت داخلی دولت دونالد ترامپ اعلام کرد که سفارتخانه های آمریکا می توانند از متقاضیان ویزا رمز عبور حساب هایشان در شبکه های اجتماعی را بخواهند تا با بررسی این حساب ها اطلاعات پیشرفته تری را در مورد آنها به دست آورند.

این تدبیر با هدف تحکیم کنترل سوابق و عقاید متقاضیان ویزا و حذف افرادی است که می توانند تهدیدی امنیتی محسوب شوند. ترامپ چنین تدبیری را بررسی کامل توصیف کرده است.

جان کلی گفت: در خواست رمز عبور حساب های شبکه های اجتماعی به ویژه شامل اتباع 7 کشور با اکثریت جمعیت مسلمان می شود که طبق حکم رئیس جمهور ورودشان به خاک آمریکا تعلیق شده بود زیرا فرآیند کنترل سوابق آنها بسیار کند است.

ورود اتباع این کشورها و تمام پناهندگان به خاک آمریکا با صدور فرمان ضد مهاجرتی ترامپ در 27 ژانویه موقتا ممنوع شده بود که این فرمان با حکم یک قاضی فدرال لغو شد.

جان کلی در جریان یک جلسه در برابر کمیسیون امنیت داخلی مجلس نمایندگان افزود: ما می خواهیم امکان بررسی شبکه های اجتماعی که متقاضان ویزا در آنها حساب دارند، داشته باشیم و به همین دلیل باید رمز عبورشان را به ما بدهند.

وی خاطرنشان کرد: انجام کنترل های واقعی در این 7 کشور بسیار دشوار است... بنا براین اگر آنها به کشور ما بیایند ، ما می خواهیم بدانیم که آنها به چه سایت هایی در اینترنت مراجعه می کنند و برای اطلاع از کارهایی که در اینترنت انجام می دهند باید رمز عبورشان را به ما بگویند.

کلی تاکید کرد: هنوز تصمیم قطعی در مورد این تدبیر گرفته نشده اما قطعا این کنترل های سخت تر در آینده اجرا خواهند شد حتی اگر فرآیند صدور ویزا مدت زمان بسیار بیشتری طول بکشد.

وی در پایان گفت: اگر آنها واقعا بخواهند به آمریکا بیایند ، همکاری خواهند کرد. در غیر این صورت بهتر است از صف بیرون کشیده و نفر بعد جلو بیاید.

بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها