همزمان با ایام‌الله دهة مبارک فجر، ششمین دوره جشنواره عکس بنیاد ایرانشناسی آغاز بکار می‌کند.
کد خبر: ۹۹۷۱۰۰
آغاز جشنواره عکس بنیاد ایرانشناسی همزمان با دهه فجر

کشور پهناور ایران، با پیشینه‌ای بسیار کهن، همواره بعنوان یکی از مهمترین و قدیمی‌ترین تمدن‌های جهان شناخته می شود.

زندگی مسالمت‌آمیز اقوام و گروه های اجتماعی گوناگون، از گذشته‌های دور تا به امروز، خود سند زنده و گویای این پیشینة تمدنی و غنای فرهنگی بشمار می رود.

رسوم خوشایند ایرانیان در میهمان‌نوازی و اخلاق و عادات پسندیده‌شان در خونگرمی و مهربانی با همسایگان و مسافران، همواره زبانزد کسانی بوده که با سفر به این سرزمین، روایت‌هایشان از شکوه و زیبایی ایران‌زمین و فرهنگ غنی مردمانش، حکایت دارد.

بر این اساس، بنیاد ایرانشناسی با دعوت از تمامی علاقه‌مندان به هنر عکاسی، ششمین جشنوارة عکس خود را با موضوع «جلوه‌های فرهنگ و هنر ایرانی»، با تأکید بر چهار محور: «مشاغل ایرانی»، «سبک زندگی ایرانی»، «جلوه‌های زندگی شهری و روستایی» و «جهان ایرانی» برگزار می کند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ایرانشناسی، به دبیرخانه ششمین جشنواره عکس ایرانشناسی 5061 عکس از 734 عکاس واصل شده است که از این میان، 3290 قطعه عکس مربوط به بخش حرفه‌ای و 1771 عکس مربوط به بخش غیرحرفه‌ای می‌شود.

هیئت داوران جشنواره پس از بررسی آثار ارسالی، تعداد 90 قطعه عکس از 72 عکاس را برای بخش نمایشگاهی جشنواره پذیرفت که از این بین، آثار 10 نفر از عکاسان (شامل هفت عکاس در بخش حرفه‌ای و سه عکاس در بخش غیرحرفه‌ای) بعنوان برگزیدة این دوره از جشنواره انتخاب و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

آیین گشایش جشنواره ششم عکس بنیاد ایرانشناسی ساعت 9 صبح روز یکشنبه هفدهم بهمن‌ سال جاری است و در آن به معرفی برگزیدگان هر بخش و تقدیر از آنها پرداخته خواهد شد.

علاقه‌مندان به بازدید از نمایشگاه ششمین جشنواره عکس بنیاد ایرانشناسی می توانند از هفدهم بهمن‌ به مدت یک هفته، (به جز ایام تعطیل)، از ساعت 10 تا 16 با مراجعه به خیابان شیخ بهایی جنوبی، خیابان ایرانشناسی (64 غربی)، بنیاد ایرانشناسی، از عکس های برگزیده این دوره از جشنواره بازدید بعمل آورند.

روابط عمومی بنیاد ایرانشناسی - خبرنگار افتخاری جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها