با تحرکات جدید گروه تکفیری تروریستی داعش در دیرالزور، روسیه و سوریه نیز بر شدت حملات هوایی خود به اماکن استقرار این گروه در دیرالزور و اطراف آن افزودند. این درحالی است که به دنبال برگزاری نشست موفق آستانه، بین گروه‌های تروریستی سوریه اختلاف افتاده و با یکدیگر درگیر شده‌اند. در همین حال گفته می‌شود ترکیه نیز نیروهای تازه‌ای را وارد سوریه کرده است تا اشغالگری خود را تثبیت کند.
کد خبر: ۹۹۴۵۶۷

روز گذشته اعلام شد، جنگنده‌های روسیه و سوریه به کرات تجمعات و تحرکات تروریست‌های داعش را در اطراف منطقه المقابر، المعامل و المکبات در محور جنوبی شهر دیرالزور و مناطق دیگر در محور جنوب غرب هدف قرار دادند. داعش که بیش از نیمی از شهر دیرالزور در نیمه غربی سوریه را در کنترل دارد، اخیرا حملاتی برای کنترل تمام این شهر محاصره شده، آغاز کرده بود. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد شش جنگنده این کشور حملات هماهنگی را علیه داعش در دیرالزور انجام داده‌اند. در حومه دمشق نیز ارتش سوریه به حملات خود علیه جبهه النصره در منطقه وادی بردی ادامه داده است. منطقه وادی بردی که بیش از نیمی از آب شرب پایتخت سوریه از آنجا تامین می‌شود، طی چند هفته اخیر شاهد درگیری‌های شدید میان ارتش سوریه و تروریست‌ها بوده است.

از سوی دیگر گفته می‌شود گروه‌های معارض حاضر در نشست آستانه با دولت سوریه توافق کردند که جبهه فتح الشام و داعش را هدف قرار دهند. همین امر موجب شده تا این جبهه یا همان جبهه النصره سابق احساس خطر کرده و حملات پیش‌دستانه‌ای را علیه این گروه‌ها آغاز کند. این گروه تروریستی هفته گذشته حمله به همتایان تروریستی خود را در شمال سوریه آغاز و مراکز «احرار الشام» در جبل الزاویه و ریف ادلب را اشغال کرد. پس از آن به مواضع جیش المجاهدین و سپس احرار الشام و الجبهه الشامیه یورش برد. این مساله سبب شد که سایر گروه‌های تروریستی علیه النصره متحد شوند و اتاق عملیات واحدی را برای مقابله با خطر این گروه تشکیل دهند. النصره اکنون وجود خود را در خطر می‌بیند و کارشناسان نیز پیش‌بینی می‌کنند بزودی در این گروه شکاف ایجاد شده و بخش‌هایی از آن جدا شوند.

از سوی دیگر ترکیه در ادامه تجاوزات خود به خاک سوریه، روز گذشته اعلام کرد یک نیروی آموزش‌دیده و تجهیز شده جدید تحت عنوان «پلیس آزاد»،450 نفر را مامور کرده تا در یکی از شهرهای مرزی در شمال سوریه مستقر شوند.

به گفته مسئولان سوری، گروه مذکور عملیات خود را از یک مرکز پلیس که بتازگی در شهر مرزی جرابلس افتتاح شده، مدیریت می‌کنند و قصد دارند در سایر مناطق آزاد شده توسط مخالفان تحت حمایت ترکیه مستقر شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها