مراسم اعطای تندیس و نشان امین الضرب به کار آفرینان و تجلیل از پیشکسوتان عرصه اقتصادی به مناسبت 133 سالگی اتاق تهران با ادای احترام و ذکر صلوات برای جانفشانی شهدای آتش نشان حادثه ساختمان پلاسکو آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۹۹۳۰۸۱
امین الضرب ها به یاد آتش نشانان ایستادند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا ، این مراسم که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری ، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت ، معدن وتجارت، علی فاضلی رییس اتاق بازرگانی ایران و فعالان بخش خصوصی در تالار وحدت تهران برگزار شد .
در ابتدای این مراسم یاد وخاطره ای از آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و شهدای آتش نشان حادثه ساختمان پلاسکو شد و ویدئو کلیپی از عملکرد آیت الله هاشمی و جانفشانی آتش نشانان پخش شد.
محسن هاشمی فرزند ارشد آیت الله هاشمی رفسنجانی اولین سخنران این مراسم بود که به تشریح دیدگاه های ایشان و حمایت هایش از کار آفرینان پرداخت .
سخنران دوم مسعود خوانساری رییس اتاق تهران که پس از قرار گرفتن پشت تریبون و بیان سخنرانش ناگهان مکثی کرد.
به نظر می رسید مطالبش را باید تغییر دهد و پس از دقایقی رو به حاضران کرد وگفت فکر کنم فشارم افتاده و ناگهان از هوش رفت وبه زمین افتاد .
چند نفر از حاضران جلسه خوانساری را به بیرون مراسم بردند و پس از دقایقی مجری اعلام کرد که حال ایشان مساعد است .
نعمت زاده وزیر صنعت ، معدن و تجارت سخنران بعدی بود که پشت تریبون رفت. وی در ابتدا گفت: بنده سرما خوردم البته جزو سخنرانان نبودم ولی با اتفاقی که افتاد خواستم چند مطلب را بیان کنم .
وی افزود: گاهی اوقات در چنین مراسم هایی یکی فشارش می افتد و یکی سرما می خورد .
وزیر صنعت ، معدن وتجارت خطاب به فعالان اقتصادی گفت: به این مساله فکر کنید که چه اقداماتی را می‌توانیم برای توسعه صادرات و تولید انجام دهیم.
در ادامه مراسم از پیشکسوتان وفعالان اقتصادی با اهدای تندیس امین الضرب تجلیل و تقدیر شد و یکی از فعالان اقتصادی که در خارج از کشور حضور داشت و مجری وسازنده شهرک اکباتان در کشور بود از طریق پخش کلیپ از وی تقدیر شد.
در زمان اهدای جوایز رییس اتاق بازرگانی تهران در سالن حضور داشت .
اسحاق جهانگیری به عنوان آخرین سخنران این مراسم زمانی که در پشت تریبون قرار گرفت از اقدام ارزشمند اتاق بازرگانی تقدیر کرد وگفت: از همکاران اتاق و آقای خوانساری در برگزاری این مراسم که تا پای شهادت پیش رفتند، تقدیر و تشکر می کنم .

اعطای تندیس و نشان امین الضرب

حاج محمدحسن امین الضرب ١٣٣ سال پیش مجلس وکلای تجار را به عنوان سنگ بنای اتاق تهران ایجاد کرد.
در این مراسم نشان امین الضرب به خانم «مژده مهدوی» از نوادگان امین الضرب اعطا شد.
همچنین در مراسم اعطای این نشان ها که معاون اول رییس جمهوری، وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس اتاق بازرگانی ایران و تهران حضور داشتند، به 18 پیشکسوت، کارآفرین، اقتصاددان و ...نشان و لوح امین الضرب اعطا شد.
علا میرمحمد صادقی، محسن خلیلی، اصغر قندچی، علی اکبر رفوگران، علی رحیمیان، علی حاج سیدسلیمان، اسدالله عسگر اولادی، عباس سعیدی نژاد، ابراهیم عسگریان، مهدی حریری، عزیز الله علاالدینی، رحمان گلزار، علی اصغر سعیدی، موسی غنی نژاد، علی رضا بختیاری، امیر منصور عطایی، رضا رضایی و عباس موسوی رهپیما نشان و لوح امین الضرب دریافت کردند.
همچنین به غلامعباس سلیمانی، مرتضی سلطانی و محمد مهدی فنایی تندیس امین الضرب اعطا شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها