رئیس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش از افزایش 10 درصدی حقوق بازنشستگان در سال 96 و به صورت پلکانی خبرداد و گفت: پیشنهاد به حداقل رساندن اختلاف حقوقی شاغلان و بازنشستگان آموزش و پرورش در برنامه ششم به دولت داده شده است.
کد خبر: ۹۹۲۶۳۳
حقوق معلمان بازنشسته افزایش یافت

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، احمد صافی درخصوص «رسیدگی به اعتراضات بازنشستگان آموزش و پرورش»، اظهار داشت: پاداش پایان خدمت این بازنشستگان مورد اعتراض قرار گرفته بود که این پاداش‌ها مربوط به سال 93 و 94 است که پرداخت شده و این مشکل حل شده است.

وی ادامه داد: افزایش حقوق بازنشستگان نیز معمولا در آستانه سال نو برای کل بازنشستگان توسط دولت تعیین و اعلام می‌شود و مشمول این افراد نیز خواهد شد.

صافی افزود: در حال حاضر ما پیشنهاد داده‌ایم تا اگر دولت می‌تواند در برنامه ششم توسعه کاری کند که تبعیض بین حقوق شاغلان و بازنشستگان به حداقل برسد؛ اول در کل وزارت آموزش و پرورش و دوم با دیگر وزارتخانه‌ها این کار انجام شود.

رئیس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش با اشاره به مشکلات دیگر بازنشستگان خاطرنشان کرد: بازنشستگان اعلام می‌کنند تبعیض و اختلاف بین حقوق بازنشستگان زیاد است؛ یعنی کسی که در حال حاضر بازنشسته می‌شود با کسی که 20 سال پیش بازنشسته شده است، تفاوت حقوقی زیادی دارد.

وی متذکر شد: بنابراین در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده است تا این فاصله کم شود و این مصوبه به شورای نگهبان رفته است و باید منتظر باشیم تا این مصوبه ابلاغ شود.

صافی یادآور شد: عنوان این طرح ساماندهی حقوق بازنشستگان است تا پایان برنامه ششم، فاصله حقوق بین شاغلان و بازنشستگان به حداقل برسد و این خواسته بازنشستگان صحیح است و باید دولت توجه جدی به این خواسته داشته باشد.

رئیس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش اضافه کرد: صندوق بازنشستگی جدولی را پیش‌بینی کرده و اعلام کرده‌اند، بازنشستگان 10 درصد افزایش حقوق در سال 96 داشته باشند، اما این به صورت پلکانی است.

وی تصریح کرد: سال گذشته 750 هزار تومان برای حقوق حداقل تعیین شده بود و امسال حداقل آن، یک میلیون و 50 هزار تومان پیشنهاد شده است، اما هنوز این مصوب نشده و یک پیشنهاد است.

صافی عنوان کرد: این، در بودجه سال 96 آمده است و به محض اینکه سخنگوی دولت رسما آن را اعلام کند، این معیار می‌شود اما تا جایی که از کلیات آن مطلع هستیم این است که به همه بازنشستگان 10 درصد افزایش حقوق تعلق می‌گیرد و به کسانی که حقوق پایین‌تری دارند، این افزایش به صورت پلکانی صورت گرفته و حقوق آنان بالاتر می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۷
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
۰
۱
با كمال احترام به معلم های قدیمی باید بگم یكی از كم كارترین اقشار جامعه معلمین هستن كه همیشه هم طلبكارن. معلم های قدیم از جانشان مایه میزاشتن ولی الان چی : از 365روز سال ، 4 ماه خرداد تیر مرداد شهریور + یك ماه عید + 55 روز پنجشنبه و جمعه + 30 روز ایام عزا و شادی + 20 روز برف و آلودگی تعطیله. میشه 255 منهای 365 روز میشه 110 روز اونم كه نیمه وقت میرن میشه 55 روز ... 55 روز كامل مفید در سال میرن سركار فقط هم سرمشق میگن همیشه هم طلبكارن. اونوقت یكی مثل من با بیست سال سابقه فنی و روزی سیزده ساعت كار با حقوق ماهی دو میلیون تومان
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
مادر من سال 1377 بازنشسته شد با هیچ پاداش پایان كاری كه الان چیزی نزدیكبه 60 میلیون به بازنشسته های رسمی در حال حاضر پرداخت میشه با ناراحتی تنفسی كه ناشی از استفاده زیاد از گچ بود واقعا در حق قدیمی ها ظلم شده
معلم
-
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
عزیز، من حاضرم تمام سال رو برم مدرسه ولی حقوق درست حسابی بگیرم. تعطیلاتی كه بخوای بشینی تو خونه بیكار به چه درد میخوره. میشه عذاب روح. شما بیا جای من دو روز برو سر كلاس با این دانش اموزای نسل جدید میبینی كه یك ساعت كار ما به اندازه 10 ساعت كاره.
عاقبت بخیر
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
شما اگه مردی 55 روز نه بلكه نصف روز برو به بچه های امروزی مردم درس بده هر روز یك ساعت برو فقط و به بچه های امروزی و شیطون و اینكه همه كار تو كلاسهای درس میكنن درس بده.اونوقت من تمام پاداشمو میدم به تو با حقوقم.هزارتا كار دیگه هم هست كه حقوق مفت میگیرن و تبعید زیاده بعد گیر دادی به معلما.تازه هیچی هم ندادن كه خودتو ناراحت نكن.فكر كن یه ذره از اون اختلاسها به ما می رسید .كار از اساس خرابه داداش ....
علی
United Kingdom
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
۰
۰
پدر من سال 81 بازنشسته شده حقوق الان 1.400 هزارتومان خودمون نیز 4نفر هستیم من وبرادرم مهندس هستیم بیكار عیدی امسال هم 500 یا 600 هزار تومان است تمام پادش پایان خدمت سال 81 3/500 هزار تومان بود هیچ كس به فكر باز نشسته فرهنگی نیست
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
۱
۰
معلمهای ما میگن ما راضی هستیم.بابت تصحیح هر برگه امتحان نهایی معلممون گفت 1500تومان میگیریم بابت هر برگه
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
۱
۰
با نظر اولی موافقم ... معلمها همیشه طلبكارن ولی یك نكته رو فراموش كردین بجز تعطیلات زیادی كه دارن و فقط به قول شما 55 روز كار مفید انجام میدن كلی كلاس خصوصی واسه دانش اموزان میذارن و از اون جا هم كلی درامد دارن . ضمنا معلمای عزیز و دوست داشتنی اگه واقعا از كارتون راضی نیستید و بهتون سخت میگذره و حقوقتون كمه و دانش آموزا فضولن و .... از شغلتون استعفا بدین و برید مغازه داری كنید یا برید كار فنی انجام بدین یا هر كاری كه دوست دارید فقط معلم نشید چون سخته واستون !كارای دیگه بكنید تا قدر حقوقی كه میگیرین رو بیشتر بدونید
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
این مورد و خیلی چیزهای دیگه هم تو ذهنم بود ولی به خاطر طولانی نشدن مطلب ننوشتم. معلم سراغ دارم تو زنگ ورزش كه بیكاره كلاس خصوصی تو مدرسه میذاره خداشاهده . معلم سراغ دارم پول برای مراسم خاص جمع میكنه بعد نصف پولا برای خودش برمیداره . معلم سراغ دارم از شغل پدر مادر بچه ها از هركدام تو زمینه فعالیتشون سوء استفاده میكنه. بازم هست ولی دیگه بیخیال. خدا پدر معلم های زمان ما را بیامرزه كه واقعا" از جونشون مایه میذشتن و كمترین حقوق را میگرفتن
رضا
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
۰
۰
عاقبت بخیر جان من حاضرم حقوقتو میدی؟ مردو حرفش؟
عاقبت بخیر
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
داداش مردو و حرفش(اول یه هفته آزمایشی برو بعد ببینم نتیجه چی میشه) .ولی نمیدم بگو چرا؟چون تو این اوضاع بدبختی باید به همین هم راضی بود .بحث سر حقوق شد نظر دادم و اینكه منظورم این بود كه شغل معلمی خیلی خوبه ولی عمر ادم تلف میشه و حقوق خوبی نداره و بهترین شغل برای خانم ها می باشد اول زندگی می توانیم شغل بهتری انتخاب كنیم هر چند كه شغل معلمی جایگاه خود را دارد و در زمان قدیم با ارزشترین و با اهمیت ترین شغل بوده ولی امروزه با استخدامهای نابجا و حق خوری دیگران ارزش شغل را پایین اورده و كسی كه 30 سال سابقه داره حقوقش از سال اولی استخدام شده كمتر است.
باشه پاداش 8 میلیونی اون زمان برای تو ..........
رضا
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
مردم 2 تا بچه دارن از دستشون میزنن به سر شون اینوقت معلم با 30 تا بچه؟ بفهم .....
اعظم
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
۰
۰
دایی من دبیر هست هنوز بازنشست نشده كل كلاسو باشوخی وخنده اداره می كنه ماهی فلان تومن درامد داره مادر من سال89 بازنشست شده درتمامی این سالها از جانش مایه گذاشت وهمه از ایشون به نیكی یاد می كنند ولی تقریبا حقوقش نصف شده .دبیران استخدامی جدید از سال 87 به این طرف هم یهویی واردباغ گل وبلبل شدند طرف هنوز سنش 21 سال نشده دریافتی یه تومن داره این انصافه ؟؟؟
محمد.. شریف
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
۰
۰
آقا ... هم فرهنگیان حق دارند و هم بازنشستگان سایر ادارات بخصوص افرادی كه 10 الی 15 سال قبل باز نشسته شدن . و واقعا با ده درصد . و دوازده در صد اضافه شدن دردی دوا نمیشود . البته این درد دل است . و گوش شنوائی نیست . و الا همه در جریانند ..
لت
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
۰
۰
دقت كردید در سال چقدر برای معلم ها از افزایش ها از معوقات ووووگفته میشه مگر فقط معلم ها تو یه این جامعه هستند مشاغل دیگه هیچ !!!
صمد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
۰
۰
انشالله فكری به حقوق بخور نمیر بازنشتگان تامین اجتماعی هم خواهد شد
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
۰
۰
با سلام. خوب این افزایش شامل تمام كاركنان دولت است و چرا آن را فقط مربوط به آموزش و پرورش می كنید. این شامل همه می شود....
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
۰
۰
اكثر وزارتخانه ها پاداش بازنشسته های خود را داده اند اگر قصد پیگیری دارید ، در مورد پاداش بازنشستگان 95 فرهنگی دنبال كنید نه اینكه یك مصوبه را كه شامل همه كاركنان می شود بعنوان
ح ق فرهنگیان قلمداد نمایید..

نیازمندی ها