نمایندگان مجلس در برنامه ششم توسعه مقرر کردند که مبنای محاسبه مستمری بازنشستگی میانگین حقوق 2 سال آخر منتهی به بازنشستگی تعیین شود.
کد خبر: ۹۹۰۱۰۵

میانگین حقوق 2 سال آخر؛ مبنای محاسبه مستمری بازنشستگی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت شامگاهی شب گذشته پارلمان، رسیدگی به مواد مراعا مانده لایحه برنامه ششم توسعه را ادامه داده و ماده 97 این لایحه را پس از بحث و بررسی با 159 رأی موافق، 3 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از 197 نماینده حاضر در صحن علنی به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، برقراری مستمری بازنشستگی برای تمامی بیمه‌شدگان صندوق‌های بازنشستگی (اعم از کشوری، لشکری، تأمین اجتماعی و سایر صندوق‌های بازنشستگی دستگاه‌ها، نهادها و بانک‌ها) بر مبنای میانگین حقوق 2 سال آخر منتهی به درخواست بازنشستگی باشد.

برای مشاهده سوابق بیمه با موبایل کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
۰
۰
عدالت و منطقی اینه كه برحسب 30 سال پرداختی باشه چون بعضی افراد در مجموع طول 30 سال گذشته پرداختی بالاتری داشته و نیز ممكن است در 2 سال گذشته برعكس یكعده كه بیشترین كسور بیمه را دارند پایین تر پرداختی داشته . و از این ببعد ما شاهد بالا رفتن فقط كسور در همین 2 سال آخر خواهیم بود .
عزیزی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
شما صحیح می فرمایید اما تامین اجتماعی بیس از 10 سال اطلاعات میزان حقوق را ندارد.
كارگر
United States of America
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
۰
۰
مصوبه ای قابل تحسین است انشاءالله خداوندمتعال بانیان و اجرا كنندگان این مصوبه مفید را در هر دو دنیا روسفید نماید.
آمین
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
۰
۰
كارمندان كشوری كه 30 سال 2% بیشتر پرداخت میكنند ، چرا باید در كلیه ضرر ها شریك و در سود با 7% ای ها شریك نباشند
روحانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
۰
۰
بهتره كه بازنشسته ها هم همچون شاغلین ترفیع بگیرند كه درسالهای بعد دچار عقب ماندگی نشوند و اینكه برای جبران عقب افتادگی بازنشستگان سنوات قبل به ازاء هرسال ازتاریخ بازنشستگی دو درصد به حقوقشان اضافه گردد .

نیازمندی ها