قبل از اینکه کیا استینگر GT در نمایشگاه دیترویت سال ٢٠١٧ معرفی شود، موتور ترند برای بررسی کامل این خودرو و آشنایی با قابلیت های منحصر به فرد این خودرو به کره دعوت شد.
کد خبر: ۹۸۹۷۱۵
مصاحبه با خالق خودروی اعجاب‌انگیز کیا استینگر

به گزارش جام جم آنلاین ، موتور ترند تنها نشریه ی خودروی ایالات متحده بود که دعوت شده بود. در این ملاقات آنها با Greory Guillaume طراح ارشد کیا موتورز در اروپا و کسی که طرح اولیه استینگر را پیشنهاد داد، مصاحبه کردند.

- یکی از مسائل اولیه ای که در زمان معرفی این خودرو بیان کردید سقف دندانه دار این خودرو است که در قسمت بالای شیشه ی جلوی خودرو قرار دارد، این بخش طراحی شده تا چه حد دقیق عمل می کند؟

گرئوری گویلائومه: تقریباً زیاد، در ابتدا امید داشتیم تا بتوانیم کاری با قسمت وسط انجام دهیم . شما همیشه در داخل خودرو آینه ای دارید که می توانید زاویه ی آن را تغییر دهید. اما ما تا به حال از لحاظ ساختار آن موفق نشده ایم به طور کامل از آن استفاده کنیم. این مدل جدید سقف و شیشه ی جلو یک راه کار واقعی برای تشخیص خودرو ی عقب است. پیتر شرایر اغلب به من می گوید، هر وقت او در رستوران است و فقط می تواند قسمت بالایی خودروهایی که از جلوی او عبور می کنند را ببیند( از پنجره فقط قسمت سقف خودروها قابل مشاهده است)، می تواند فقط از روی جزئیات، خودروهای کیا را تشخیص دهد.

- شما چگونه سه تکه نوار کرومی که از ستون A گذشته و به ستون C می رسد را توصیف می کنید؟ این چیست؟ وظیفه اش چیست؟

گرئوری گویلائومه: ما از استفاده ی این قطعه هدف خاصی نداریم، اما این فقط قطعه ای است که ما چند نکته در استفاده از آن پیدا کردیم، در واقع نسل قبلی اوپتیما نیز قطعه ای شبیه این داشت. این یک ترفند خوب برای این است که ارتفاع خودرو کوتاه تر به نظر برسد، به خصوص در این خودرو که دیفرانسیل عقب است.

- جالب است. در مورد کابین خودرو، آیا شما می توانید درباره ی سایز بیرونی خودرو و حجم داخلی آن توضیح دهید؟

گرئوری گویلائومه: ما می خواستیم که یک برآمدگی بزرگ در عقب خودرو داشته باشیم، اما چیزی که از ابتدا خیلی مهم بود، طول خودرو از محور چرخ جلو تا محور چرخ عقب. من همیشه اندازه ی داخلی یک خودرو را بر اساس طول آن می سنجم نه ارتفاع آن. شاید به این دلیل که من فرد قد بلندی نیستم، اما من هیچ وقت فکر نمی کنم ،” آیا من در این خودرو بالا به نظر می رسم؟ چه مقدار فضا در اختیار دارم؟” اما زمانی که داخل یک خودرو مینشینم، متوجه هستم که اگر زانوهای من با صندلی جلویی در تماس باشد یا چیزی شبیه آن، این مسائل برای من آزار دهنده هستند. به همین دلیل ما به طول خودرو بسیار اهمیت می دهیم. این بخش یکی از مهمترین مسائل است. به همین دلیل زمانی که داخل این خودرو مینشینید بزرگی داخل آن را به خوبی حس می کنید. در این خودرو فاصله ی بین صندلی های جلو و صندلی های عقب بسیار زیاد است.

- درباره ی نوار بازتابنده ای که در عقب خودرو قرار داده شده است توضیح دهید، آیا استفاده از آن به قوانین اروپا ربط دارد؟

گرئوری گویلائومه: در واقع مربوط به قوانین آمریکا است. آمریکایی بیشتر از ما به این قطعه احتیاج دارند. خودروی کانسپت این قطعه را با کمی جزئیات در اطرافش دارد، ما سعی کردیم این قطعه را تا جایی که امکان دارد نگه داریم. زمانی که شما مدل کانسپت و مدل تولیدی را هر در کنار هم ببینید متوجه می شوید چه قدر شبیه به هم هستند، تمام بخش های این خودرو بر اساس مدل کانسپت آن طراحی شده است.

- شما کدام یک از ویژگی های این خودرو را دوست دارید؟

گرئوری گویلائومه: اگر من آن را الان به شما نشان بدم، شما به احتمال زیاد دوباره می خواهید که آن را ببینید. ویژگی مورد علاقه ی من انحنای روی خودرو که شبیه انحنای انتهای بطری نوشابه است،می باشد. از کنار خودرو متوجه چیزی نمی شوید ولی اگر به سمت عقب خودرو حرکت کنید، سپس متوجه می شوید که چگونه و چه قدر دقیق این انحنا بر روی خودرو وجود دارد. زمانی که شما برای بار اول متوجه این انحنا می شوید دوست دارید دوباره آن را ببینید. زمانی که من درباره ی این قسمت با مردم صحبت می کنم آنها می خواهند تا دوباره این بخش را ببینند. قسمت های زیادی در این خودرو وجود دارند که بسیار جالب هستند، اما این بخش را من شخصاً بسیار دوست دارم.

- جالب به نظر می رسد. درباره ی دریچه ی پشت چرخ های جلو بگویید. برای اولین بار است که من نام آن را side curtain air breath میشنوم.

گرئوری گویلائومه: این یک دریچه است، اما شما می توانید آن را هواکش بنامید. هوا از قسمت جلوی خودرو داخل می شود. در اینجا یک مشکل آیرودینامیکی وجود داشت که در سرعت های بالا، همیشه فشار زیادی در قسمت داخلی گلگیر وجود دارد. جریان هوا واقعا ناپایدار است. این هواکش باعث می شود این فشار و ناپایداری کاهش یابد.

- و درباره ی کاپوت خودرو، شما اصطلاح دیگری برای آن استفاده کردید.

گرئوری گویلائومه: بله اصطلاح island type، این کلمه را اساساً از خودروهای اسپورت می شناسید. اغلب خطوط فاصله ی بین کاپوت و گلگیرها و چراغها در بالای کاپوت قرار دارند. اما خودروهای اسپورت دارای کاپوت island type هستند، این قسمتی است که شما فوراً آن را به خودروهای اسپورت ربطش می دهید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها