رئیس اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد:

امضاهای طلایی، عامل اصلی شکل گیری مفاسد اقتصادی

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: مجوزهای غیرضرور و امضاهای طلایی عامل اصلی شکل گیری مفاسد اقتصادی است.
کد خبر: ۹۷۸۰۶۲
امضاهای طلایی، عامل اصلی شکل گیری مفاسد اقتصادی

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، مسعود خوانساری در همایش مبارزه با فساد که با حضور حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری در اتاق تهران برگزار شد، افزود: بزرگ بودن بیش از اندازه دولت، دخالت بیش از اندازه دولت در اقتصاد و اقتصاد دستوری، دستگاه های متعدد نظارتی، شرکت ها و بنگاه های دولتی و وابسته به حاکمیت، اقتصاد بسته و غیررقابتی، رعایت نشدن قانون در تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی، چند نرخی بودن ارز و فعال نبودن مطبوعات و رسانه ها در پرداختن بیشتر به موضوع فساد از دیگر عوامل شکل گیری و رشد فساد در کشور است.

وی اضافه کرد: در جامعه این طور تصور شد که اگر افرادی در مبارزه با فساد، دستگیر و زندانی یا اعدام شوند با مفاسد مبارزه کرده ایم در حالیکه باید به جای برخورد با معلول، ریشه یابی کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: با آسیب شناسی که در اتاق تهران انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که ساختار سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جامعه مشکل دارد و تا این ساختار حل نشود مبارزه با فساد به جایی نمی رسد.

وی ادامه داد: سال گذشته بیش از200 هیات تجاری و اقتصادی به ایران آمدند که 50تا 60 هیات در اتاق تهران میزبانی شدند اما نکته مهمی را که همه هیات های خارجی به عنوان مانعی در سر راه سرمایه گذاری بیان می کردند نبود شفافیت اقتصادی و وجود فساد در دستگاه های اجرایی بود.

خوانساری گفت: برای دستیابی به رشد 8 درصدی اقتصاد و افزایش 10 تا 12 درصدی اشتغال نیاز به جذب سرمایه گذاری داریم در حالی که از سال 90تا کنون نه تنها رشد سرمایه گذاری در کشور منفی است بلکه شاهد خروج سرمایه ها از کشور هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها