رئیس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت گفت : تا به امروز هیچ داروی چینی از وزارت بهداشت مجوز ورود نگرفته است .
کد خبر: ۹۷۷۹۸۴
هیچ داروی چینی در کشور مجوز ندارد / واکنش به اخبار مبنی بر قاچاق دارو از کشور

رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو درخصوص چینی تلقی شدن برخی از داروهای کشور به جام جم آنلاین گفت : تا به امروز هیچ داروی چینی از وزارت بهداشت مجوز ورود نگرفته است اما در این خصوص می توان گفت فقط مواد اولیه داروها از این کشور تهیه می شود و لازم به ذکر است حدود 90درصد مواد اولیه داروهای کل جهان را هند و چین تامین می کنند. از این رو چینی بودن داروها فقط در بخش مواد اولیه صحت دارد و هیچ محصول نهایی تا الان واردات نداشته ایم.

خبرنگار جام جم آنلاین در رابطه با خروج داروهای یارانه ای از کشور پرسید و او گفت : در مورد داروهای یارانه ای نیز با تفاهم نامه ای که از اول این دولت بین وزارت رفاه و وزارت بهداشت برای اولین بار بسته شد متمرکز شدن موضوع پرداخت یارانه ها به مصرف کننده است بجای پرداخت آن به تامین کننده. به عبارتی تمام داروهای یارانه ای با قیمت واقعی در زنجیره تامین دارو و بازار عرضه می شوند و به هنگام خرید توسط بیمار از داروخانه بیمه متقبل هزینه این داروهاست و وزارت بهداشت یارانه را به بیمه پرداخت می کند.

وی افزود:خروج دارو از زنجیره تامین هم ضرر اقتصادی به دولت وارد نمیکند چون دارو با قیمت وافعی در زنجیره تامین گردش می کند.

دیناروند در پاسخ به این سوال که وزارت بهداشت نظارتی در رابطه با قاچاق لوازم پزشکی و دارویی دارد بیان کرد :در رابطه با قاچاق لوازم پزشکی و دارویی می توان گفت کشور ما کشور پهناوری است با مبادی ورود متنوع و متاسفانه میزان ورود کالای غیر مجاز هم زیاد، درخواست وزارت بهداشت در این رابطه این است که مردم برای سلامت خودشان ارزش قائل باشند و کالاهای سلامت را صرفا از داروخانه هادتهیه کنند. همچنین به سامانه رهگیری کنترل و ردیابی وزارت بهداشت که جز بهترین سامانه ها در دنیا شمرده شده است اهمیت داده و استعلام کنند و به پیغام های ارسال شده توجه فرمایند .

رئیس سازمان غذا و دارو در پایان متذکر شد: درخواست ما از داروخانه ها و داروسازان این است که با مشارکت بیشتر و جدی تر سلامت مردم را مورد توجه قرار دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
دكتر نیما ترابی گلسفید نخبه داروسازی
Netherlands
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
۱
۰
بنده دكتر نیما ترابی گلسفید متولد 1369 دارای مدرك دكتری داروسازی و برد تخصصی از دانشكده داروسازی دانشگاه تهران و همچنین دانشیار دانشكده داروسازی دانشگاه تهران و از نخبگان داروسازی كشور میباشم. در سال 1391 شركت داروسازی فراز شیمی (سهامی خاص) را در بخش خصوصی با سرمایه گذاری شخصی وبه مدیریت خودم تاسیس نمودم.این شركت فعالیت خود را در زمینه تولید و همچنین واردات انواع داروهای خاص و تك نسخه ای و انواع داروهای كم یاب و نایاب آغاز نمود . شركت داروسازی فراز شیمی یكی از شركتهای معتبر و پیشرو در صنعت داروسازی كشور است. این شركت با قابلیت تولید انواع قرص های ساده و روكش دار هم اكنون كاملترین خط تولید را در اختیار دارد.این شركت در تهران فعالیت میكند و همچنین محصولات وارداتی خود را ازطریق شركتهای پخش بزرگ مانند البرز، التیام، شفا آراد، ممتاز،...
در سطح داروخانه های كشور توزیع می كند مهمترین هدف شركت داروسازی فراز شیمی براساس اساسنامه آن تولید و واردات و عرضه داروی با كیفیت مورد قبول و قابل رقابت در بازار دارویی و افزایش رضایتمندی مصرف كنندگان و بیماران میباشد از داروهای جدید و مطرح در این زمینه داروی جلوگیری از ریزش مو داروی پیشگیری و درمان پروستات داروی درمان درد مفاصل و داروی درمان كبد چرب با برند دكتر نیما میباشد.بنده موفقیتهای بزرگ و ارزنده ای در زمینه دارو و داروسازی كسب نمودم و چند بار مقام اول داروسازی كل كشور را كسب نمودم و در روز داروسازی مورد تقدیر قرار گرفتم.
داروهای تولیدی بنده با برند دكتر نیما در اینترنت عرضه شده وبا استقبال خوبی در اینستاگرام و تلگرام مواجه گشته است. جای تعجب است در این سایت به این موضوع پرداخته نشده است خوشحال میشوم در زمینه دارو و داروسازی با شما همكاری داشته باشم امیدوارم این بنده حقیر را در راه انجام رسالت خویش كه همانا توسعه علم دارو و داروسازیست یاری فرمایید . با تشكر فراوان
دكتر نیما ترابی گلسفید مدیرعامل شركت داروسازی فراز شیمی
تلگرام@pharmdnimatorabigolsefid
اینستاگرام pharmd.nimatorabi_golsefid
دكتر نیما ترابی گلسفید
United States
۰۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
۰
۰
با سلام و خسته نباشد ، خدمت شما . من دكتر نیما ترابی گلسفید هستم مطلع شدم فردی ناشناس با اهداف بیمار گونه خود خود را به جای من معرفی نموده و جعل عنوان نموده و با شما در قسمت نظرات مطلب كد خبر : 2653798847762748935 و با عنوان هیچ داروی چینی در كشور مجوز ندارد/ ارتباط بر قرار كرده است این فرد با فریب عموم مردم خود را به جای من جا زده و با عنوان و اعتبار بنده با مردم سخن میگوید و قصد فریب مردم و سوء استفاده را دارد. از شما تقاضا دارم این متن در قسمت نظرات مطلب را حذف كرده و تحت هیچ عنوان این گونه كامنت ها را در قسمت نظرات تایید نفرمایید. این فرد همچنین در سایت های مختلف دیگر نیز با اعتبار بنده بازی و قصد مردم فریبی دارد كه خوشبختانه با مكاتبات انجام شده حذف گردید. از شما تقاضا دارم از این چنین ادم های بیماری به طور جد جلوگیری فرمایید. با تشكر فراوان از شما دكتر نیما ترابی گلسفید.

نیازمندی ها