برنامه «کافه هنر» پیشخوان فرهنگی هنری رادیو ایران است که هر روز شنبه تا چهارشنبه ، ساعت بیست تقدیم مخاطبان رادیو ایران می شود.
کد خبر: ۹۷۶۲۲۷
نقد صریح مسائل فرهنگی و روزمره در کافه هنر

به گزارش جام جم آنلاین از شبکه رادیویی ایران، مدیر گروه فرهنگ و اندیشه رادیو ایران در توضیح جدیدترین بخش های این برنامه گفت: «کافه هنر» سعی دارد به صورت صریح و شفاف به مسائل فرهنگی و هنری و موضوعات مورد ابتلای جامعه بپردازد.

وی افزود: در جدیدترین بخش این برنامه ،«میز نقد» گنجانده شده است که در این بخش از حضور کارشناسان فرهنگی استفاده می کنیم و در آن بی تعارف به موضوعات هنری و فرهنگی می پردازیم. تا کنون از کارشناسانی مثل رضا صائمی، مصطفی محمودی و شهاب شهرزاد استفاده کرده ایم واین موضوعات را نیز مورد نقد این کارشناسان قرار گرفته است:بیمه هنرمندان و حلقه گمشده این ماجرا، رعایت اخلاق در اختلافات هنرمندان مثل دعوای داریوش مهرجویی و محسن چاووشی، چرا فیلم کودک و نوجوان تولید نمی شود؟ معضل عکس های سلفی و رفتار فرهنگی، چرا آثار هنری گنجینه های ایران شناسنامه و شماره ندارند، روزنامه نگاری زرد در فضای مجازی، چالش های معرفی فیلم به اسکار، هزینه گزاف برخی از رونمایی های هنری (مثل سلام بمبئی)، چرا برخی هنرمندان فحش می دهند، انفعال در مسئولان فرهنگی.

یدالله گودرزی افزود: یکی از دغدغه های این برنامه و رادیو ایران، زبان فارسی است که برای جلب توجه عموم به این موضوع مهم، آیین سخن فارسی در دی ماه امسال در رادیو ایران برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها