از سوی کمیته فرهنگی ـ آموزشی ستاد مرکزی اربعین صورت گرفت

انتشار فراخوان دومین سوگواره فرهنگی ـ هنری عبرات

مدیرمسئول روزنامه جام‌جم در گفتگو با تسنیم:

پیام راهپیمایی اربعین حسینی «صلح و دوستی» است

مدیرمسئول روزنامه جام‌جم با بیان اینکه پیام راهپیمایی اربعین حسینی «صلح و دوستی» است، گفت راهپیمایی اربعین کاملا خودجوش و مبتنی بر اراده و عشق افراد است.
کد خبر: ۹۷۲۰۹۷
پیام راهپیمایی اربعین حسینی «صلح و دوستی» است

مراد عنادی در گفت‌وگو با تسنیم درباره عدم پوشش رسانه‌های غربی از راهپیمایی اربعین حسینی اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین حسینی بزرگترین تجمع انسانی در قرن 21 است، با وجود چنین رویداد بزرگ و با اهمیتی این حماسه در رسانه‌های غربی انعکاس ندارد و علت این بایکوت خبری غربی ها، ترس از الگو قرار گرفتن این راهپیمایی در سطح بین‌المللی است.

وی گفت: علت عظمت حماسه اربعین حسینی حضور تمامی اقشار مردم در آن است؛ یک فرد تحصیلکرده و یک فرد بی‌سواد در کنار هم در این راهپیمایی حضور دارند.

مدیرمسئول روزنامه جام‌جم افزود: بُعد مسافت از نجف تا کربلا از دیگر ویژگی‌های این راهپیمایی بوده و عشق به امام حسین(ع) و اهل‌بیت(ع) از نکات اصلی عظمت این حماسه است.

عنادی با بیان اینکه از ملیتهای مختلف و کشورهای مختلف جهان طبق آمار امسال در این راهپیمایی شرکت کردند، تصریح کرد: از شیعه و اهل سنت گرفته تا دیگر ادیان دنیا در این راهپیمایی حضور داشتند و حضور مردم از ادیان و کشورهای مختلف به خاطر مسالمت آمیز بودن این راهپیمایی است.

وی گفت: پیام راهپیمایی اربعین «صلح و دوستی» است این راهپیمایی کاملا خودجوش و مبتنی بر اراده و عشق افراد است.

مدیرمسئول روزنامه جام‌جم خاطرنشان کرد: پیام دیگر راهپیمایی اربعین عدالت، راستگویی و کمک به هم‌نوع است که سالها قبل از منشور ملل متحد و اعلامیه جهانی حقوق بشر است، گفته شده و در معارف اهل‌بیت(ع) بوده به همین دلیل بایکوت خبری این رویداد کاملا هدفمند است.

عنادی با اشاره به اینکه بعضی از رسانه‌های غربی مثل «بی بی سی» که حماسه اربعین حسینی را پوشش می‌دهند این راهپیمایی را سیاسی می‌دانند، تاکید کرد: ماهیت این راهپیمایی نشان‌دهنده نماد وحدت و همگرایی بین تمامی ادیان است.

وی افزود: در سال های اخیر رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا بین کشورهای اسلامی تفرقه ایجاد کرده و وحدت و همگرایی بین مسلمانان را از بین ببرند و بر اساس درگیریهای منطقه تا حدودی هم موفق بودند اما در بین این درگیری ها و اختلافات بین مسلمانان، یک نماد و الگویی از وحدت به نام راهپیمایی اربعین حسینی ظهور می‌کند و این پاسخی در قبال تلاش های اختلاف‌افکنان است.

مدیرمسئول روزنامه جام‌جم گفت: رسانه‌‌ها باید لایه‌های پنهان حماسه اربعین را به تصویر بکشند و راهپیمایی اربعین نیاز به کار عمیق‌تر رسانه‌ای دارد؛ باید در رابطه با این حماسه فعالیت تحلیلی و تبیینی انجام شود.

سکوت خبری رسانه‌های غربی در پوشش راهپیمایی عظیم چند میلیونی اربعین، مهر تاییدی بر شکست غرب و متحدانش در ایجاد موج اسلام هراسی و اثبات توانایی محور مقاومت در ایستادگی در برابر نقشه‌های شیطانی غرب برای تجزیه و اختلافات مذهبی بوده است.

امنیت شهرهای کربلا و نجف به عنوان مهم‌ترین مراکز مذهبی عراق در چند سال گذشته، به رغم تلاش‌های گسترده تروریست‌ها کماکان پایدار بوده است و راهپیمایی‌های میلیونی زائران حرم اهل بیت نیز مهر تأییدی بر این وضعیت است.

رسانه‌های غربی امسال هم مانند سال گذشته پوشش خبری اجتماع بیش از بیست میلیون زائر را در مراسم اربعین را بایکوت کردند.

این مساله از آن جهت حائز اهمیت است که شرایط کنونی حامیان تروریسم در منطقه به مراتب از سال قبل سخت تر شده است.

نیروهای ارتش سوریه با حمایت هوایی جنگنده‌های روسی موفق به پیشروی‌های گسترده‌ای در این کشور شوند در حالی که همزمان ارتش عراق با همراهی نیروهای مردمی تنها چند کیلومتر با آزادسازی شهر موصل و از بین بردن داعش در این کشور فاصله دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
سهرام
-
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
۰
۰
در این حوزه خیلی كم حرف زدند .جای كار فراوان دارد . بازم جام جم
سجاد
-
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
۰
۰
مرحبا دكتر عنادی . نكته مهمی است جا دارد همه رسانه ها كار كنند و به ای موضوع بایكوت خبری اربعین بپردازند
مشهدیان
-
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
۰
۰
شبكه های معاند و صهیونیستی كاملا در بایكوت نقش داستند
معین
-
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
۰
۰
دكتر فدایی داری
گلچهره
-
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
۰
۰
انصافا گل گفتی
آقای عنادی شما سایت به این زیبایی و پرملاطی دارید ولی خبرهاتون با تاخیر زیاد و تعداد خبرهای مهم تون خیلی كم اند.

نیازمندی ها