بارش برف و باران که از دوروز گذشته اکثر نقاط کشور را در برگرفته است علاوه بر خوشحالی مردم سبب اختلال در رفت وآمد و سیستم گرمایشی منازل برخی از استان ها شده است .
کد خبر: ۹۷۲۰۴۹
برف کشور را سفید پوش کرد/ مردم نکات ایمنی را رعایت کنند

به گزارش جام جم آنلاین ،درحالیکه مردم برخی از استانها از روزگذشته شاهد بارش شدید برف بوده اند. ولی مردم تهران از امروز صبح با بارش شدید برف روبرو شده اند .به طوریکه اکنون رفت وآمد در خیابانها و معابر شهر به دلیل لغزندگی بسیار با کندی صورت می گیرد . براساس مشاهدات دوربین های نظارتی مرکز مدیریت راههای کشور ،در ساعات اولیه امروز صبح ترافیک سنگین در آزادراه های قزوین –کرج،کرج –تهران و محدوده های شهید کلانتری وجود داشته است.

براساس این گزارش ، در برخی از محورهای مازندران،گیلان ،سمنان،زنجان ،تهران،فارس،گلستان،کرمان و چهارمحال بختیاری بارش شدید برف وجود دارد.ورانندگانی که مجبورند از این محورها عبور کنند باید وسیله نقلیه خورا به زنجیر چرخ مجهز نمایند.

مرکز مدیریت راههای کشور همچنین محورهای مسدود را در حال حاضر اعلام کرد که براساس آن محور هراز ،کمربندی دهلران- اندیمشک،شمشک –دیزین ،شاهرود خلخال ،دامغان مسدود است.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران نیز به رانندگان توصیه کرد از تردد غیرضروری در محورهای برفگیر این استان پرهیز کنند.

عباسعلی نجفی افزود: توصیه اکید ما این است که رانندگان درصورت امکان از تردد درجاده های استان بویژه محورهای کوهستانی خودداری کنند.

وی دلیل این درخواست را بارش سنگین برف و لغزنده بودن جاده های استان و هدف این توصیه ها را هم تامین سلامت رانندگان و مسافران اعلام کرد.

معاون راهداری مازندران گفت: طبق گزارش هواشناسی استان احتمال تداوم بارش برف و کولاک شدید در جاده های این خطه شمال کشور وجود دارد که این وضعیت هم تردد در این جاده ها را برای رانندگان دشوار می کند.

نجفی افزود : چنانچه رانندگان به هر دلیل قصد تردد در محورهای استان را به صورت شبانه دارند، باید خودروهای خود را به زنجیر چرخ و سایر تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

وی همچنین توصیه کرد تا رانندگان در خودروهای خود پوشاک گرم داشته باشند و باک خودروی خود را از بنزین پر کنند.

مازندران سه هزار و 700 کیلومتر جاده برفگیر دارد که 600 کیلومتر آن گردنه و مناطق صعب العبور است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
لر ناز
-
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
۰
۰
خوشحالی مردم دیگه برای چیه ؟

نیازمندی ها