رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه دولت بیشترین تلاش را برای موضوع آب داشته است، گفت: مقدار سرمایه گذاری دولت برای آب را هیچ دولتی انجام نداده است.برای محیط زیست نیز کارهای بزرگی انجام شده اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم.
کد خبر: ۹۶۹۵۸۶
روحانی: مردم از دعوا و نزاع رنج می برند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی شامگاه چهارشنبه در ادامه سفر استانی خود به استان البرز در نشست شورای اداری البرز گفت: شرایط ما شرایطی است که امروز محیط زیست یکی از نگرانی ها همه ما است.

وی با تاکید بر اینکه جمعیت در حال افزایش است گرچه جمعیت قدرت و نعمت نیز محسوب می شود، گفت: یا باید کشاورزی را توسعه دهیم یا به وسیله فناوری بهره وری را بیشتر کنیم.
روحانی با اشاره به اینکه اگر می خواهیم کشور را اداره کنیم نیاز به یک حرکت بزرگ داریم، اظهار داشت: از وزارت جهاد کشاورزی تشکر می کنم که جزو وزارتخانه هایی بود که از روز اول بر اساس صحبت هایی که شده پیش رفته است.
رئیس جمهوری تاکید کرد: امروز به سمت خوداتکایی در حال حرکت هستیم. شیوه های نوین به خوبی به کار گرفته می شود. ما برای آب راهی نداریم جز اینکه کشاورزی را مدرن کنیم، با خشکسالی و شرایط آب و هوایی که داریم باید به طرز صحیح از آب استفاده و بهره برداری کنیم.
وی ادامه داد: برای کرج به وزارت نفت دستور دادیم که نیروگاه منتظر قائم در استان البرز در زمستان هم از سوخت مایع استفاده نکنند، به دلیل اینکه کلانشهر کرج مشکلات زیست محیطی دارد. تا سال آینده از این مشکل رها می شویم. مقدار گاز ما در حدی خواهد بود که ما هم اینها را تامین می کنم و اضافه نیز خواهیم داشت.
**قدردانی از مردم
رئیس جمهوری با قدردانی از استقبال گسترده و با شکوه مردم در استان البرز، گفت: بسیار متشکرم هستم از مردم این استان و شهرستان کرج به خاطر استقبال و حضور بسیار صمیمانه در خیابان ها در ورزشگاه و در جمع نخبگان، در جلسه توسعه استان و امشب که در محضر و خدمت شما عزیزان هستیم.
وی تصریح کرد: این تواضع، مهربانی و وفاداری مردم به خاطر انقلاب و نظام و کشور است. ما به عنوان خادمان این مردم و کشور هستیم که خود مردم نیز می دانند. همه افتخار و تلاش ما بر این است که بتوانیم نسبت به این مرز و بوم و این مردم ادای دین کنیم.
روحانی گفت: ما به عنوان یک امانتدار هستیم، امیدوارم این امانت را آنطور که خداوند متعال می خواهد و خواست مردم است، انجام دهیم.
وی صمیمیت بین استاندار و نماینده ولی فقیه و بقیه مسئولان استان را بسیار مغتنم دانست و گفت: هر چه ما نزدیک تر باشیم، همدل تر و همفکرتر باشیم، کارها سریع تر پیش می رود و مردم نیز همین را از ما می خواهند. دعوا و نزاع و اختلاف اگر بین ما ایجاد شود مردم از آن رنج می برند.
رئیس جمهوری گفت: مردم خوشحال نیستند که بین مسئولان حتی بین احزاب و جناح ها اختلاف باشد. اشکالی ندارد احزاب و جناح های مختلف و رقابت سالم داشته باشیم این طبیعت مردمسالاری و دمکراسی است. اما فاصله و انشقاق مطلوب نیست.
روحانی گفت: باید قدردان نعمت های بزرگی که در اختیار ما قرار گرفته است باشیم، در البرز گویش ها، اقوام و قبایل مختلف وجود دارد و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند اینجا ایران کوچک است و بحمدالله انسجام و همدلی در استان است که جای شکرگزاری دارد.
وی با تاکید بر اینکه علم و فناوری مشکلات را کم کرده است، گفت: همزمان نگرانی ها نیز هر روز بیشتر می شود. نگرانی از هویت، فرهنگ، امنیت، اعتماد وجود دارد و مشکلات جدید هم در دنیا به وجود آمده است. هویت های ملی فرهنگ های ملی، مذاهب و افکار در دنیای امروز بیش از سابق در معرض خطر قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: همین موضوع آلودگی هوا زمانی وجود نداشت. دجله و فرات به فراوانی آب داشت و ریزگردی از عراق نمی آمد. خودرو و موتور سیکلتی نبود که آلوده کند. در گذشته زندگی سخت تر بود اما نگرانی به نام آلودگی هوا وجود نداشت. این همه آلودگی های زیست محیطی که در شورای عالی امنیت ملی در همین زمینه مصوبه ای وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
فراهانی
-
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
۰
۰
راست میگه والا.من انقدر ناراحت میشم مسولین با هم دعواشون میشه كه نگو مخصوصا وقتی كه همدیگه رو به دزدی و پول خوری متهم میكنند.
k
-
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
۰
۰
خب این دعوا و نزاع رو چه كسی در جامعه پخش كرد؟ چه كسی جامعه رو دوقطبی كرد؟چه كسی به منتقدان حمله كرد؟چه كسی شتاب زده برجام رو اجرا كرد؟این مصداق های دست پیش گرفتن، دیگه رنگی نداره.
حسین
-
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
۰
۰
همه چی آرومه من چقدر خوشحالم
جانباز و بازنشسته
-
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
۰
۰
چه كسی داد ملت و مردم را در آورده معلوم است كسی كه حقوق های نجومی را به مدیران و مسئولان می دهد. كسی كه دزدی از بیت المال را می بیند ولی هیچ اقدامی نمی كند.
سیدحسین
-
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
۰
۰
مقام معظم رهبری: مراد از آزادی همان آزادی بیان است.
سپاس از جام جم بابت تایید كامنت های دوستان چه مخالف و چه موافق.

نیازمندی ها