همه چیز درباره کارگذاشتن نخ در صورت و رسیدن به رویای جوانی

بالا رفتن پوست، پایین آمدن سن

میل به زیبا شدن به‌طور غریزی در انسان وجود دارد و آمارهای رسمی که توسط جامعه جراحان پلاستیک آمریکا منتشر شده است، نشان می‌دهد سال گذشته 9/15 میلیون نفر در آمریکا جراحی زیبایی انجام داده‌اند که نسبت به سال پیش از آن 2 درصد افزایش یافته است. این آمار در مقایسه با سال 2000 تقریباً 115 درصد افزایش داشته و این موضوع نشان می‌دهد تمایل به انجام جراحی زیبایی در حال افزایش و تکنیک‌های جراحی زیبایی در حال رشد و پیشرفت است.
کد خبر: ۹۶۸۴۸۶
چهره دنیا در حال تغییر است

گزینه‌های متعددی برای تغییر در شکل و شمایل بدن افراد وجود دارند و عمل‌های سنتی گسترده‌تر شده‌اند. کاهش هزینه‌های عمل‌های زیبایی باعث شده افراد بیشتری بتوانند به این عمل‌ها دسترسی داشته باشند. از نکات جالبی که در این گزارش آمده است این که مردها آمار قابل‌توجهی از عمل‌های زیبایی را به خود اختصاص داده‌اند . همچنین در این تحقیق آمده در آمریکا کاهش حجم سینه در مردها با انجام جراحی نسبت به سال 2000 نزدیک به 37 درصد افزایش‌یافته است.

عمل‌های زیبایی ضروری

در برخی بیماری‌ها مانند سرطان پستان انجام عمل‌ زیبایی می‌تواند به افراد کمک کند تا بافت ازدست‌داده را مجدد به دست آوردند که برای آگاهی بخشی در این زمینه از سال 2012 کمپینی برای زنانی که به دلیل سرطان پستان بخشی از بافت خود را ازدست‌داده‌اند، راه‌اندازی شده است تا آنها بتوانند مجدد زیبایی خود را به دست آورند که این موضوع به‌عنوان استفاده منطقی از عمل زیبایی مطرح می‌شود. رفع مشکلات مربوط به ناهنجاری‌های ناشی از عوامل مختلف در بدن از دیگر مواردی است که با جراحی پلاستیک قابل‌بهبود است مانند مشکلات ناشی از سوختگی و سایر عواملی که روی زیبایی فرد اثر گذاشته است. افرادی که نسبت به عمل‌های زیبایی ضروری اقدام می‌کنند عموما با توصیه پزشک بوده و به عنوان بخشی از درمان به آن نگاه می‌شود.

جراحی زیبایی بد یا خوب؟

نظرات در ارتباط با جراحی زیبایی بسیار متفاوت است؛ اما مواردی وجود دارد که پیش از انجام هر عمل زیبایی باید به آن توجه کرد. وب‌سایت هافینگتون پست درباره مواردی که باید قبل از هر عمل زیبایی به آن فکر کرد توضیحاتی ارائه کرده است تا افراد با دید بازتری سراغ این عمل‌ها بروند. اولین دلیل، هزینه بالای این عمل‌هاست که بین چهار تا هفت هزار دلار است و به‌عنوان هزینه‌های مستقیم در نظر گرفته می‌شود و هزینه‌های پنهان دیگری نیز به‌عنوان با دوران نقاهت هم مطرح می‌شود که شامل مرخصی یا دیگر مواردی است که شخص باید در نظر بگیرد. مورد بعدی اعتیاد به عمل‌های زیبایی است که در افراد ایجاد و باعث می‌شود آنها به انجام عمل‌های بعدی به عنوان راهی برای جلب توجه سایر افراد فکر کنند. بر اساس آمار، 10 درصد افراد به دلیل عوارض ناشی از استفاده از پروتزها نسبت به برداشتن آنها اقدام می‌کنند که نشان از پشیمانی آنها دارد. بر اساس آمارهای جهانی، یک‌سوم افراد از جراحی زیبایی که انجام می‌دهند رضایت کامل ندارند. از دیگر موارد که می‌توان قبل از انجام یک عمل زیبایی غیرضروری اشاره کرد خطر انجام آن است و عوارض ناشی از هر عمل می‌تواند برای افراد آزاردهنده باشد.

زیبایی از منظر آمارهای جهانی

در دنیا هرساله بیش از 20 میلیون عمل زیبایی انجام می‌شود که کشورهای آمریکا، برزیل و ژاپن به ترتیب بیشترین عمل‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. 20درصد از جراحی دنیا در آمریکا انجام می‌شود و برزیل 10درصد و ژاپن 6درصد را به خود اختصاص داده‌ که بیشترین عمل از نوع بوتاکس است. این آمارها از 95 کشور دنیا به‌دست‌آمده‌ که اطلاعات خود را در اختیار ISAPS به‌عنوان جامعه جهانی جراحان زیبایی قرار داده‌اند و البته این آمار می‌تواند نسبت به واقعیتی که در جوامع رخ می‌دهد تا حدی متفاوت باشد و اطلاعات دقیق و آماری ثبت‌نشده باشند؛ اما همین آمارها کافی است تا بتوانیم به‌اتفاق‌هایی که در این حوزه رخ می‌دهد، پی ببریم.

زیبایی از منظر روان‌شناسی

دلیل این که افراد برای زیباتر شدن سراغ چاقوی جراحی می‌روند بسیار متفاوت است. تحقیقاتی که در بریتانیا روی این موضوع انجام‌ شده است نشان می‌دهد برخی افراد صرفاً برای داشتن اعتماد به‌نفس بیشتر به سراغ این عمل‌ها می‌روند و برخی نیز تنها جنبه زیبایی مسأله برایشان اهمیت دارد. تحقیقات درازمدت روی افرادی که عمل‌های زیبایی انجام داده‌اند نشان داده در درازمدت تغییر در احساس رضایت افراد و اعتماد به‌نفس آنها ایجاد نمی‌شود و همچنین تحقیقات نشان داده افرادی که اهداف غیر واقعگرایانه‌ای پیش از عمل داشته‌اند پس از انجام عمل احساس نارضایتی و ناامیدی بیشتری پیداکرده‌اند که این موضوع باعث می‌شود افراد مشاوره‌های روان‌شناسانه را پیش از انجام چنین تغییراتی در دستور کار قرار دهند تا با آگاهی کامل نسبت به انجام عمل اقدام کنند.

منابع: plasticsurgery.org

isaps.org / mentalhealthy.co.uk

huffingtonpost.com

مترجم: سعید ضروری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها