سخنگوی وزارت خارجه در گفت وگو با جام جم آنلاین مطرح کرد

ابراز امیدواری ایران به پایان بدعهدی های برجامی آمریکا در دوران ترامپ

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان اظهارات دونالد ترامپ رییس جمهور جدید آمریکا در خصوص تعامل با دنیا را منوط به گذشت زمان دانست و گفت:باید صبر کرد ودید این انتظارات تا چه در عمل اجرایی خواهد شد.
کد خبر: ۹۶۶۶۶۱
ابراز امیدواری ایران به پایان بدعهدی های برجامی آمریکا در دوران ترامپ

بهرام قاسمی در گفت وگو با خبرنگار جام جم آنلاین افزود:اصولا در انتخابات مغرب زمین اظهاراتی که قبل از کسب کرسی ریاست مطرح می شود با آنچه که پس از انتخابات به مرحله اجرا در می آید متفاوت است.لذا طبیعی است سیاست های کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا با سیاست های عملی و واقعی آنان در دوران مدیریت برکاخ سفید نیز یکی نباشد و حتما تغییراتی خواهد داشت.

وی ادامه داد: اما اینکه آیا این تغییرات واقع بینانه و مثبت برای جهان و آمریکا خواهد بود بحثی طولانی ومفصل را می طلبد اما نهایتا با توجه به شناختی که از آقای ترامپ داریم و تجارب قبلی نیز ثابت کرده، قابل پیش بینی است که سیاست های اعلامی قبل از انتخابات در مرحله اجرا دچار تغییراتی شود . ولی با این وجود الان زود است که درباره آن قضاوت کنیم، باید منتظر ماند و ببینیم که سیاست های عملی دولت جدید در حوزه داخلی وخارجی چه خواهد بود و با آنچه که پیش از انتخابات مطرح شد نمی توانیم به سنجش و بررسی سیاست های دولت جدید بپردازیم.

وی در مورد سرنوشت برجام با توجه به روی کار آمدن رییس جمهور جدید در آمریکا گفت:برجام داستانی جداست و موضوعی نیست که کسی بخواهد با تغییر دولت در آمریکا آن را تحت تاثیر قرار دهد.زیرا برجام تعهد دولت آمریکاست و باید به تعهدات خود عمل کند و هرفردی هم که به عنوان رییس جمهور جدید انتخاب می شود موظف است که سیاست های برجام را پیگیری کند.خصوصا اینکه برجام مورد تایید شورای امنیت وسازمان ملل است .

قاسمی در پایان تاکید کرد : انتظار ما این است تمام بدعهدی هایی که تاکنون در خصوص برجام صورت گرفته است با جدیت وسرعت بیشتر پیگیری شود تا برجام در مسیر بهتری قرار گیرد.

سها روحانی /جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
م
-
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
۰
۰
انشالله
من
-
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
۰
۰
دیگر شاهد بد عهدی های آمریكا درباره برجام نخواهیم بود
چون ترامپ صراحتا گفت برجام رو پاره میكنه و دیگه قراردادی وجود نخواهد داشت :))

نیازمندی ها