مردی که با فریب پنج زن تحصیل‌ کرده در سایت همسریابی به کلاهبرداری میلیونی از آنها دست زده بود، بازداشت شد.
کد خبر: ۹۶۴۷۰۵
دام دکتر قلابی برای زنان در سایت همسریابی

به گزارش جام جم، سرهنگ کاکوان، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در این‌باره گفت: هفته گذشته پنج زن تحصیلکرده که از همسران خود جدا شده یا آنها فوت کرده بودند، در سایت همسریابی با مردی آشنا شدند که خود را شهروند یکی از ایالت‌های آمریکا دارای مدرک دکتری معرفی کرده و اعتماد شاکیان راجلب کرده و به بهانه ازدواج فریبشان داده و به کلاهبرداری از آنها دست زده بود.

وی ادامه داد: تحقیقات از شاکیان نشان می‌داد، مرد کلاهبردار مدعی بود، دلیل بازگشتش به کشور این است که پدر و مادر و همسرش را در یک تصادف رانندگی در این کشور از دست داده و دیگر نمی‌تواند در آمریکا زندگی کند.

او بعد از ارتباط در سایت همسریابی وانمود می‌کرده دلباخته این زنان شده و به هر کدام می‌گفته که می‌خواهد با او ازدواج کند و برای همیشه به ایران بیاید.اما برای انتقال اموال و دارایی‌هایش باید در یکی از بانک‌ها حساب ارزی باز کرده و از طریق ال‌سی حساب‌هایش را به ایران منتقل کند، اما پول کافی برای بازکردن ال‌سی ندارد که با این ترفند از شاکیان می‌خواسته تا حساب مورد نظر را برایش افتتاح کرده تا پول را واریز کند و بعد از بازگشت به ایران، پول را تحویلشان داده و جشن ازدواجی برپا کنند، اما دیگر از او خبری نمی‌شد. متهم از یکی از قربانیان خود مبلغ 27 میلیون، از شاکی دیگر مبلغ 150 میلیون تومان، از شاکی سوم 47 میلیون تومان و از دو نفر دیگر نیز به ترتیب 34 و 17 میلیون تومان کلاهبرداری کرده است.با شکایت مالباختگان، مرد کلاهبردار تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و چند روز بعد در خانه‌ای در خیابان پیروزی دستگیر شد.

کارآگاهان پلیس فتا در بررسی سیستم رایانه این مرد متوجه شدند که زنان دیگری نیز با همین شیوه، قربانی این کلاهبردار شده و متهم با فریب آنان مبالغ قابل توجهی را کلاهبرداری کرده است.

متهم هنگام آشنایی، خود را مردی 30 تا 40 ساله ، معرفی کرده بود که در بررسی سوابق متهم مشخص شد که 28 ساله بوده و مدرک تحصیلی‌اش نیز سیکل است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
كارمند مفلس
-
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
۰
۰
زنان تحصیلكرده و پولدار چه راحت در دام مردان فریبكار و حیله گر می افتند این تحصیلات دانشگاهی به چه درد میخورد بارها پلیس گفته سایت های همسر یابی فتنه است منتها زنان كشورمان را چه میشود كه با هر غریبه ای دوست میشوند و این چنین سرنوشتی برای خودشان رقم میزنند
مصطفی
-
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
۰
۰
كلا زنان ودختران دنبال پول وزندگی راحت هستند اگر در شبكه های اجتماعی یا همسریابی شخصی بگوید كارگر هستم با درامد ناچیز وتا سیكل درس خواندهام هیچكس با او ارتباط نمیگیرد

نیازمندی ها