در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد

اولویت های 3 وزیر آینده از نگاه نمایندگان مجلس

دو نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اولویتهایی که وزرای پیشنهادی دولت مطرح کرده اند ،بهبود معیشت معلمان و رفع مشکلات صندوق ذخیره فرهنگیان ،جلوگیری از ساختار شکنی در حوزه فرهنگ و جدا کردن سازمان جوانان از سازمان ورزش را مهمترین اولویتهای وزرای آینده برشمردند.
کد خبر: ۹۶۲۹۹۲
اولویت های 3 وزیر آینده از نگاه نمایندگان مجلس

سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین گفت:مهمترین اولویت وزیر آینده فرهنگ و ارشاد اسلامی باید ساماندهی فرهنگ عمومی و جلوگیری از ساختار شکنی در حوزه فرهنگ باشد.

وی افزود: وزیر ارشاد باید مردم را وارد فعالیتهای فرهنگی کند وبا برداشتن تصدی گری دولتی در جهت حاکمیت فرهنگ اصیل اسلامی بکوشد.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش زیر ساخت فرهنگ جامعه است و تربیت انسانها را بر عهده دارد ، گفت:امروز وضعیت آموزشی در مدارس دولتی به گونه ای است که بسیاری از ثبت نام فرزندانشان در اینگونه مدارس پرهیز و گرفتار مدارس غیر انتفاعی می شوند که وزیر آموزش و پرورش باید با بهبود وضعیت مدارس دولتی، به قانون اساسی در باره تحصیل رایگان عمل کند.

وی گفت: فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان موجب بی اعتمادی ملت بویژه قشر زحمتکش معلمان شده است که وزیر باید با برخورد قاطع با متخلفان و احقاق حقوق فرهنگیان، این بی اعتمادی را بر طرف کند.

خدادادی همچنین مهمترین اولویت وزیر آینده ورزش و جوانان را جدا کردن سازمان جوانان و ورزش برشمرد و اظهار داشت:باید سازمان جوانان هویت مستقل و سازمان ورزش نیز هویت ورزشی مستقل داشته باشند.

اردشیر نوریان نماینده مردم شهر کرد در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با جام جم آنلاین اظهار داشت: سه وزیر پیشنهادی اولویتهای متفاوتی مطرح کرده اند،آقای دانش آشتیانی ساماندهی وضعیت آموزش و پرورش،بهبود معیشت معلمان و رفع مشکلات بوجود آمده در صندوق ذخیره فرهنگیان را مهمترین اولویت خود مطرح کرده است.

وی گفت: آقای صالحی امیری در خصوص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،تعامل با سایر دستگاههای فرهنگی،مشارکت دادن بخش خصوصی در حوزه های فرهنگی و تقویت انجمنهای صنفی فرهنگی را اولویت خود اعلام کرده است.

نوریان یاد آور شد: آقای سلطانی فر هم ارتقای شاخص های بین المللی و استاندارد ورزش قهرمانی و توجه به بخش جوانان در وزارت ورزش و جوانان که متاسفانه مغفول مانده است را به عنوان اولویت این وزارتخانه مطرح کرده است.

نماینده مردم شهر کرد افزود:انتظار می رود برنامه آقایان برای رفع معضلات و مشکلات حوزه مدیریتی خود عملیاتی شود و وزرایی که از مجلس رای اعتماد می گیرند بتوانند برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت تنظیم و با همکاری با مجلس مشکلات را حل کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها