رئیس سازمان حج و زیارت گفت: متأسفانه برخی اماکن شهری مانند ترمینال جنوب و سوپر مارکت‌ها ادعای صدور روادید یک روزه می‌کنند که این موضوع خطرناک است.
کد خبر: ۹۶۲۰۵۴
زائران از دریافت روادید یک روزه خودداری کنند

به گزارش جام جم آنلاین، سعید اوحدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به سوء استفاده برخی از سودجویان، اظهار داشت: متأسفانه با نزدیک شدن به اربعین حسینی برخی از سودجویان اقدام به سوء استفاده از عواطف و احساسات زائرانی که قصد شرکت در پیاده روی اربعین را دارند، می‌کنند.

وی افزود: بر همین اساس، شاهد هستیم در فضاهای شهری مانند ترمینال جنوب و سوپرمارکت‌ها، برخی افراد سودجو ادعای صدور روادید یک روزه برای زائران را کرده‌اند.

اوحدی تأکید کرد: این افراد روادید را به صورت آزاد برای زائران صادر می‌کنند و باعث می‌شوند زائران در مرز دچار مشکل شوند، چرا که برنامه‌ریزی‌های ستاد اربعین را دچار اختلال می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت یادآور شد: بر اساس تقسیمات کشوری انجام شده، مرز عبور زائران هر استان مشخص شده است، از این رو صدور روادید آزاد باعث اختلال در عبور زائران از مرزهای کشور می شود.

وی یاد آور شد: به هر میزان که روادید خارج از سامانه سماح صادر شود، به همان میزان دچار مشکل در مرزها و تهیه وسایل حمل و نقل خواهیم شد.

اوحدی در خصوص افرادی که به صورت آزاد روادید دریافت کرده اند، گفت: بر اساس تصمیم ستاد اربعین و هماهنگی با دفاتری که اقدام به صدور روادید آزاد کرده اند، قرار شد این دفاتر اسامی کسانی که این گونه روادید را دریافت کرده اند را اعلام کنند تا برنامه ریزی ها برای عبور این افراد بدون مشکل در مرزها فراهم شود و اخلالی در برنامه ریزی ها به وجود نیاید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها