تولید کنندگان محصولات بهداشتی در گفت و گو با جام جم آنلاین:

وزارت بهداشت مجوز تولید می دهد اما اجازه تبلیغ نه!

در پی نامه انتقادی وزارت بهداشت برای عدم تبلیغات جهت معرفی برخی از محصولات مربوط به حوزه سلامت تولید کنندگان این محصولات نسبت به سیاست های دو گانه وزارت بهداشت انتقاد کردند.
کد خبر: ۹۶۱۴۵۵
وزارت بهداشت مجوز تولید می دهد اما اجازه تبلیغ نه!

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین ،جمعی از تولید کنندگان محصولات بهداشتی با صدور اطلاعیه ای آورده اند حساسیت وزارت بهداشت به سلامت مردم را به فال نیک می گیرند و اعلام می دارند اگر محصولی بدون مجوز این وزارت خانه تبلیغ شود قطعا امری نارواست اما اینکه محصولات دارای مجوز این وزارت خانه نیز با ابراز تردید همین وزارت خانه روبرو شوند امری است که عجیب می نماید و به نظر می رسد رسانه ملی باید در برابر خواسته های عجیب وزارت خانه مذکور با استقلال بیشتری عمل کند تا کالای تولید داخل که دارای مجوزهای قانونی نیز هست مجال معرفی به هم میهنان را داشته باشد.

یکی از این تولید کنندگان به جام جم آنلاین گفت : صدا و سیما محصولات زیر پله ای را تبلیغ نمی کند و پس از اطمینان از درج گواهی های سلامت، استاندارد و مدارک لازم، مبادرت به این امر می کند . تولید کنندگان معتبر هم هیچگاه برای چند روز فروش بیشتر حاضر نیستند محصول بی کیفیت را به مشتری عرضه کنند چون آنها می خواهند در این بازار بمانند و رقابت کنند در نتیجه معرفی محصول زیان آور از سوی آنها با هیچ منطقی سازگار نیست.اما متاسفانه رییس سازمان غذا و دارو اعلام کرده است که "این تبلیغات مردم را گمراه می کند"و این اظهارنظر نشان می دهد سیاست های این وزارت خانه عجیب شده است، چرا که ابتدا مجوزهای لازم را صادر می کند و سپس اعلام می کند که آن را تائید نمی کند. اگر این محصولات مشکل دارد و برای سلامت مضر است از ابتدا نباید مجوز تولید آن صادر می شد.

به گزارش جام جم آنلاین،وزیر بهداشت اخیرا در نامه ای به رییس سازمان صدا و سیما خواستار توقف پخش تبلیغاتی در حوزه قرص های لاغری شده بود.در این نامه به عوارض و مشکلاتی که اینگونه داروها برای افراد ایجاد می کنند اشاره شده و آمده است: تجویز داروهای گیاهی و گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی و سنتی می بایست توسط پزشک معالج صورت گیرد چرا که استفاده خودسرانه از این داروها و بی توجهی به تداخلات احتمالی آن ها با داروهای رایج و بیماری های زمینه ای فرد مصرف کننده، سلامت فرد و جامعه را به خطر می اندازد.

هم اکنون مدتی است نوع جدیدی ازتبلیغات شامپوهای درمان ریزش مو و طاسی از تلویزیون مورد انتقاد وزارت بهداشت قرار گرفته است و سازمان غذا و دارو که متولی ارائه مجوز در حوزه بهداشتی و دارویی است با صدور اطلاعیه ای اینگونه تبلیغات را غیر واقعی خوانده و خواستار توقف پخش آن شد. اما تولید کنندگان این محصولات که مجوز پروانه ساخت این محصولات را از وزارت بهداشت دریافت کرده اند از سیاست های دوگانه وزارت بهداشت گلایه مندند و این پرسش را مطرح می کنند که اگر این محصولات برای سلامتی مضر است چرا اجازه تولید داده شده است.

سیما رادمنش -جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
رضا
-
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
۰
۰
خب الان داروهای زیادی هم توسط وزارت بهداشت مجوز دارن اما اگر به مرحله تبلیغات برسن همه فكر میكنن كه عوارضی نداره و برا همه مفید است و شروع به استفاده میكنن . اما اگر تحت نظر پزشك تجویز بشه درسته . این قرصهای لاغری هم دارو هستن و به متابولیسم بدن حمله میكنن و در همه افراد اثرات یكسان ندارند . پس نباید كلا فكر بشه كه این دارو رو همه میتونن مصرف كنن . پس نظر وزارت بهداشت برای جلوگیری از تبلیغ كاملا درست است هر چند مجوز داده اند . مجوز برای تولید داده اند نه برای تبلیغ .
علی
-
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
۰
۰
از این داروها استفاده بكنیم یانه مسئول این كار جواب بده
علی
-
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
۰
۰
آره اما تبلیغ چه چیزی-این واقعا نوع جدیدی از تبلیغ است كه در صورت نتیجه ندادن هیچ ضمانتی برای بازگشت پول مردم وجود ندارد.هنوز تبلیغ كرم حلزون تان از ذهن مردم پاك نشده-بهتر است این گونه تبلیغات از مجاری قانونی خودش عبور كند تا اطمینان مردم به صدا وسیما نیز از بین نرود.
علی
-
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
۰
۰
یكی بیاد جواب ماروبده ازاین داروهااستفاده كنیم یانه ازجام جم خواهش میكنم استفاده از لوازم بهداشتی حزف نكنه ممنون میشم

نیازمندی ها