عباس جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان تهران گفت: متهمان باقر و سیامک نمازی، فرهاد عبدصالح، کامران قادری، نزار زکا و علیرضا امیدوار به اتهام جاسوسی و همکاری با دولت آمریکا هریک به ده سال حبس محکوم شده‌اند.
کد خبر: ۹۵۷۹۵۴

به گزارش روابط عمومی دادستانی، جعفری‌دولت‌آبادی در نشست شورای معاونان دادسرای عمومی تهران با اشاره به این که در حوزه‌های امنیتی، اقتصادی و مالی پرونده‌های بسیار مهمی در دادسرای تهران مفتوح است، افزود: پرونده مهم دیگر که دادستان تهران به آن پرداخت، تائید محکومیت برادران روزچنگ که نقش مهمی در بحران ارز در دولت قبل داشتند، بود.

وی اظهار کرد: متهمان این پرونده که با استفاده از رانت، میلیاردها تومان از اموال عمومی را به نحوه نامشروع تحصیل کرده‌اند، هر یک به 20سال حبس محکوم شدند و رای محکومیت آنها در دیوان عالی کشور با ایراد نقص‌ نسبت به بخشی از تحقیقات پرونده، تائید شده است.

وی همچنین از تعقیب قضایی ده نفر به اتهام فراهم کردن موجبات فساد و فحشا از طریق تشکیل مراکز ماساژ غیرقانونی و به صورت مختلط خبر داد و اعلام کرد: پنج مرکز غیرقانونی پلمب شدند. متهمان در فضای مجازی تبلیغات مبتذل در زمینه انجام ماساژ غیرقانونی و مختلط انجام می‌دادند.

جعفری‌دولت‌آبادی در ادامه ضرورت تسریع در برخورد قاطع با متهمان جرایمی که در میان عموم و شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده داشته است، به حادثه اخیر رانندگی وانت‌سواری در شمیران که خسارات عمده‌ای بر تعدادی خودرو وارد کرده اشاره کرد و گفت: موضوع چنین پرونده‌هایی را نمی‌توان در حد ورود خسارت محض و واجد ماهیت صرف حقوقی دانست و اقدام نامبرده اخلال در نظم عمومی محسوب می‌شود و در پرونده‌هایی از این قبیل، اطلاع‌رسانی فوری به عموم و تسریع در رسیدگی ضرورت دارد. وی اعلام کرد: در حال حاضر متهم بازداشت و پرونده در جریان رسیدگی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها