مابین استانداری‌ها و محیط زیست استان‌های سمنان و خراسان شمالی صورت گرفت؛

انعقاد تفاهم‌نامه حفاظت از محدوده یوزخیز پل ابریشم - میاندشت

رئیس ذخیرگاه زیستکره خارتوران گفت: چهار قلاده یوز شامل یک یوز ماده و سه توله در حاشیه جاده خارتوران و در محدوده منطقه دلبر و بر روی جاده آسفالت مشاهده و شکار دوربین عکاسی شدند.
کد خبر: ۹۵۶۳۰۰
کشف ۴ قلاده یوزپلنگ با دوربین مسافران

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، علی اکبر قربانلو ضمن اشاره به مشاهده چهار قلاده یوز پلنگ آسیایی عصر روز آدینه در حاشیه جاده خارتوران به بیارجمند رخ داده است، گفت: این امر در ابتدای جاده منتهی به سر محیط بانی دلبر رخ داده که به گفته شاهدان یک قلاده یوز ماده و سه قلاده توله روی جاده آسفالته مشاهده شده که با نزدیک شدن خودرو از جاده دور شده اند.

وی افزود: مشاهده کنندگان که دو نفر مسافر و اهل شهرستان گرگان و یک نفر اهل روستای احمد آباد خوارتوران بیارجمند هستند و که با یوزها کمتر از ۵۰متر فاصله داشته اند.

رئیس پارک ملی توران ادامه داد: یکی از شاهدان گزارش داده که توله یوزها حتی با نزدیک شدن خودرو نیز از جاده دور نمی شد و با توجه به غروب آفتاب و شرایط نامساعد دید جاده، خطر تصادف نیز وجود داشته است که هوشیاری راننده خودرو مانع این اتفاق شده است.

قربانلو تصریح کرد: نامساعد بودن شرایط برای تهیه تصویر از این منظره زیبای طبیعت و نیز همراه نبودن دوربین برای عکاسی، با تلاش شاهدان قطعه کوتاهی فیلم توسط گوشی تلفن همراه تهیه شده که از کیفیت مناسب برخوردار نیست.

.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها