صدف خادم: یک فیلم هندی من را بوکسور کرد

"رو در رو" با اولین دختر بوکسور ایران

غزال ترکمن را خیلی وقت است می شناسیم. دختری که سال هاست در تنیس بی ستاره ایران می درخشد و مقام به دست می آورد.
کد خبر: ۹۵۳۰۰۲
غزال، قهرمان تکراری ورزش «بچه پولدارها»

به گزارش جام جم آنلاین ، در ورزشی که نه استعدادیابی دارد و نه به آن اهمیتی داده می شود غزال ترکمن و چند تنیسور معدود دیگر همچنان می درخشند و مقام کسب می کنند. در ورزش ایران مدام شعار داده می شود که تنیس ورزش پولدارها نیست اما اگر نگاهی به تورنمنت های برگزار شده در ایران بیاندازیم خوب متوجه می شویم تنیس خیلی خوب هم ورزش پولدارهاست. وقتی قیمت یک راکت تنیس خیلی خوب از مرز چند میلیون تومان عبور می کند و هزینه تمرین کردن با یک مربی به چندین میلیون تومان می رسد و البته هزینه تمرین کردن در یک زمین مخصوص برای یک ساعت سر به فلک می زند به خوبی به نتیجه می رسیم که تنیس ورزشی برای بچه پولدارهاست. بچه پولدارهایی که در طول سال چند بار به نام رقابت های کشوری با هم مسابقه می دهند و دست آخر هم یکی از همان ها قهرمان می شود. تنیس را با فوتبال مقایسه کنید. اکثر بازیکنان فوتبال اهل روستا هستند و از خانواده هایی با سطح مالی متوسط. اما تنیسورهای جوان و نوجوان خیلی اوضاعشان متفاوت است. یکی از همین سن کم گرین کارت آمریکا دارد و دیگری پدر بسیار ثروتمندی دارد. حالا چرا تنیس را ورزش پولدارها نشناسیم.
دوباره به غزال ترکمن برمی گردیم، دختری که خیلی ها می گویند بسیار مغرور است. او خودش را بی رقیب می داند، البته با مقام هایی که در این سال ها به دست آورده حق هم دارد اینگونه باشد. گفت و گو با او یکی از سخت ترین کارهاست. با لحن بدی با خبرنگاران صحبت می کند و در خلال مصاحبه گاهی اوقات به دیگر تنیسورهای دختر و بانوی ایرانی نیز بی احترامی می کند. مثلا در گفت وگو با یک خبرنگار هنگامی که از او پرسیده شد نظرش درباره دیگر رقیبش چیست گفت فلانی اصلا در حد من نیست و نام او را جلوی من نیاورید!

ورزش ایران به بچه پولدارها نیازی ندارد. به رقابت هایی هم که هر سال با حضور نفرات مشخصی برگزار می شود نیز محتاج نیست. این ورزش استعدادیابی می خواهد تا امثال غزال ترکمن اینگونه یکه تازی نکنند.
جایزه هشت میلیونی برای نفرات برتر تنیس
رقابت‌های جایزه بزرگ تنیس بانوان به مدت یک هفته به میزبانی خانه تنیس ملل اصفهان برگزار شد و در پایان غزاله ترکمن موفق شد با پیروزی مقابل حریف خود عنوان قهرمانی این دوره را از آن خود کند.
در فینال بخش انفرادی مسابقات غزاله ترکمن با نتیجه (0-6 و 1-6) مقابل جاسمین خوشابه به برتری رسید و جام قهرمانی را از آن خود کرد. کیمیا اسبقی پور و سارا آزاد دوست نیز مشترکا سوم شدند.
به این ترتیب این رقابت‌ها با معرفی نفرات برتر و اهداء جایزه 8 میلیون تومانی به نفرات برتر به پایان رسید.
در جدول اصلی رقابت‌ها 32 تنیسور از استانهای تهران، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، قزوین، فارس، کرمان، آذربایجان شرقی، یزد و البرز حضور داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها