رهبر انقلاب در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش:

نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش باشند/ جوان مومن کارآمد ثروت واقعی کشور است

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات دیروز خود در مراسم دانش‌آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه علوم هوایی شهید ستاری بر دو نکته اساسی شامل حفظ آمادگی نیروهای مسلح در مقابل تهدیدات و نیز انتقال تجارب و ارزش‌های نسل دفاع مقدس به نسل جدید تاکید داشتند.
کد خبر: ۹۵۰۹۵۶
آمادگی همیشگی در برابر تهدیدات دائمی

حفظ آمادگی کامل در برابر تهاجمات احتمالی، طبیعت نیروهای مسلح در هر کشوری است. این مساله البته درباره ایران از مصادیق بیشتری برخوردار است. نظام جمهوری اسلامی با این‌که فی‌نفسه با جنگ مخالف است و از دفاع همه‌جانبه حمایت می‌کند اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره در معرض تهاجمات بیگانه قرار داشته است. بویژه آن‌که دشمنان انقلاب، هشت سال جنگ را به ما تحمیل و از همه امکانات برای حمایت از نیروی متجاوز علیه ایران استفاده کردند. نظام جمهوری اسلامی با این‌که تاکنون هیچ تعدی و تجاوزی نسبت به کشورهای مرزی نداشته اما با توجه به توطئه‌های دشمنان قسم‌خورده نظام باید هر لحظه از آمادگی کامل برخوردار باشد تا پاسخگوی تهاجمات احتمالی نیروهای مهاجم بوده و تهدیدها را تبدیل به فرصت کند. تجربه انقلاب اسلامی نشان داده که دشمنان این مرز و بوم برای ضربه زدن و خدشه‌دار کردن امنیت این کشور و حتی براندازی نظام جمهوری اسلامی همواره در حال طراحی و برنامه‌ریزی هستند اما هوشیاری و آمادگی نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش و نیروی انتظامی تاکنون جلوی این تعدیات و تهدیدات را گرفته است. همین آمادگی‌ها باعث شده آمریکا و رژیم اشغالگرقدس از انسان‌های بابصیرت و آگاهی که در مقابل زورگویی استکبار و صهیونیسم می‌ایستند همواره نگران و هراسان باشند، چون حضور این افراد و نیروها مانعی برای ادامه چپاولگری آنان در عرصه منطقه‌ای است. از یاد نبریم زمانی جنگ بر ما تحمیل شد که کشور از امکانات بالای موشکی و حتی اورانیوم غنی‌شده برخوردار نبود اما با این وصف کشور مورد تهاجم نیروهای بیگانه قرار گرفت. شرایط ویژه کنونی ایران باعث نگرانی و عصبانیت قدرت‌های چپاولگر است چون تفکر انسانی و اسلامی جمهوری اسلامی در مقابل شیطان‌هایی که قصد در اختیار گرفتن تمام دنیا را دارند، مقابله و ایستادگی کرده است.

اما درباره بحث تجربه هشت سال دفاع مقدس که مقام معظم رهبری در بیانات دیروزشان مورد تاکید قرار دادند، باید گفت که این مساله بحث امروز و دیروز نیست. ایشان سال‌ها پیش و حتی از نخستین روزهای پایان دفاع مقدس بحث استفاده از تجارب و انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس به نسل بعد را مورد تاکید ویژه قرار می‌دادند. در دوران دفاع مقدس اتفاقات زیادی رخ داد که درس‌های زیادی در آن نهفته است. بسیاری از مهارت‌های دفاعی شامل مباحث تاکتیکی، استراتژی، طراحی، شناسایی، اقتصادی، مدیریت، فرماندهی، پزشکی و... در این دوران شکل گرفته است. مجهز شدن به همین توانمندی‌ها بود که باعث شد بعد از پایان جنگ، پروژه‌هایی که قبل از انقلاب به بیگانه‌ها داده می‌شد به نیروهای خودی و رزمندگان دوران دفاع مقدس واگذار شود و زمینه قطع وابستگی به نیروهای بیگانه فراهم آید. طبعا انتقال این تجارب نقش مهمی در اعتلا و بی‌نیازی کشور خواهد داشت.

اسماعیل کوثری - نماینده پیشین مجلس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها