رسانه‌های غربی که معمولا درباره فعالیت‌های موشکی کشورمان جوسازی می‌کنند به دنبال سخنان دیروز وزیر دفاع و همچنین افتتاح خط تولید موشک ذوالفقار، تلاش کردند خط خبری قبلی خود مبنی بر مغایر بودن فعالیت‌های موشکی ایران با قطعنامه 2231 شورای امنیت را دنبال کنند.در همین زمینه، بی‌بی‌سی فارسی با اشاره به این بخش از سخنان وزیر دفاع که گفته بود «در آینده موشک‌های بالستیک زمین به زمین را به گونه‌ای توسعه خواهیم داد که در دوردست نیز اهداف دریایی را مورد هدف قرار دهد.» نوشت: برنامه موشکی جمهوری اسلامی از موضوعات اختلاف برانگیز بین ایران و کشورهای غربی بخصوص آمریکاست.
کد خبر: ۹۴۹۳۳۶

رادیو فردا هم با بیان این‌که پیشتر کشورهای غربی از آزمایش‌های موشکی ایران انتقاد کرده و گفته بودند این آزمایش‌ها بی‌اعتنایی به قطعنامه شورای امنیت است، نوشت: قطعنامه 2231 شورای امنیت ضمن تائید برجام از ایران خواسته بود، تا هشت سال بعد از اولین روز اجرای برجام از هرگونه فعالیت مربوط به موشک‌های بالستیک که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را دارند و از جمله به کارگیری فناوری مربوط به این موشک‌ها، اجتناب کند. رادیو فردا در حالی مدعی شده که قطعنامه 2231، آزمایش هرگونه موشک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را ممنوع کرده که در این قطعنامه آمده است: طراحی و تولید موشک‌ با هدف حمل کلاهک هسته‌ای ممنوع است و جمهوری اسلامی ایران نیز بارها تاکید کرده که هیچ‌گاه به‌دنبال استفاده از سلاح هسته‌ای نیست و هیچ موشکی را با این هدف طراحی نکرده و نخواهد کرد.

مقامات عالیرتبه کشورمان بارها تاکید کرده‌اند که هرگز درباره توان دفاعی و موشکی، حاضر به مذاکره نیستند و مذاکره‌کنندگان هسته‌ای نیز در گفت‌وگوهای هسته‌ای هیچ‌گاه حاضر به مذاکره در این زمینه نشدند. در برجام نیز به فعالیت‌های موشکی کشورمان اشاره‌ای نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها